جمعه 28 اردیبهشت 1403

همکاری دانشگاه علامه طباطبائی با دانشگاه های سوریه گسترش می یابد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
همکاری دانشگاه علامه طباطبائی با دانشگاه های سوریه گسترش می یابد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، هیئت علمی و دانشگاهی کشورمان متشکل از معاونان وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی به همراه رؤسای دانشگاه‌های علامه طباطبائی، فردوسی مشهد، اصفهان و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین، در یکصدمین سالروز تأسیس دانشگاه دمشق، با حضور در دفتر رئیس این دانشگاه، ضمن تبریک به هیئت رئیسه و استادان...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، هیئت علمی و دانشگاهی کشورمان متشکل از معاونان وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی به همراه رؤسای دانشگاه‌های علامه طباطبائی، فردوسی مشهد، اصفهان و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین، در یکصدمین سالروز تأسیس دانشگاه دمشق، با حضور در دفتر رئیس این دانشگاه، ضمن تبریک به هیئت رئیسه و استادان دانشگاه، راه‌های توسعه و ارتقای همکاری های علمی و پژوهشی دو کشور را بررسی کردند.

در این دیدار دو طرف با اعلام آمادگی کامل برای ارتقای همکاری‌های علمی و پژوهشی بین دانشگاه‌های ایران و سوریه، بر اهمیت تلاش برای افزایش بورسیه‌های تحصیلی طرف سوری و ایجاد طرح‌های تحقیقاتی مشترک تاکید کردند.

دکتر عبدالله معتمدی رئیس، دانشگاه علامه طباطبائی در بخشی از این دیدار گفت: مردم سوریه پیش چشم مردم ایران مردمی شجاع، مقاوم و پیروز هستند و همگرایی سیاسی میان دو کشور در جبهه مقاومت باعث شکست دشمنان سوریه شده است.

وی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی علمی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این دانشگاه بزرگترین مرکز تخصصی علوم انسانی در ایران و منطقه است که دانش آموختگان آن شاخص و جایگاه علمی بسیار خوبی دارند. دانشگاه دمشق نیز با 100 سال سابقه، دانشگاه مهمی در منطقه است که زمینه همکاری های بسیاری با این دانشگاه وجود دارد.

هیئت علمی و دانشگاهی کشورمان در پایان این دیدار از دانشکده‌های پزشکی و زبان‌های خارجی دانشگاه دمشق بازدید و با رؤسا، مدیر گروه‌ها و استادان این دانشکده‌ها دیدار و گفت و گو کردند. همچنین هیئت کشورمان با حضور در رایزنی فرهنگی ایران، با دانشجویان و هنرجویان فارسی زبان و تحصیل کرده در دانشگاه‌های ایرانی دیدار و درباره مسائل و مشکلات و راه های برون رفت از آنها، گفت و گو و تبادل نظر کردند.