شنبه 14 مهر 1403

هنرمندان اندیشه‌های امام خمینی (ره) را با تولید آثار فاخر معرفی کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هنرمندان اندیشه‌های امام خمینی (ره) را با تولید آثار فاخر معرفی کنند

بندرعباس - ایرنا - هنرمندان جوان ضمن الگوقراردادن سبک زندگی امام خمینی (ره) با تولیدات فاخر فرهنگی هنری اندیشه‌ها، سیره عملی و سلوک اخلاقی، انسانی و عرفانی امام (ره) را به دیگر جوانان و نسل‌های آینده معرفی کنند.

رییس حوزه هنری هرمزگان گفت: تفکرات انقلابی و استکبارستیزی حضرت امام (ره) در دنیا همواره جاری است و تمسک به افکار و روش ایشان این انقلاب را بیمه کرده است.

انوشیروان پیش‌دار روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: یکی از رسالت های مهم و اساسی حوزه هنری این استان نیز تبیین و حفاظت از اصول، آرمان و اندیشه های حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی است و در همین راستا هنرمندان ما نیز نسبت به شناساندن ابعاد شخصیت امام راحل حمایت می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال به دلیل محدودیت های برگزاری مراسم حضوری ویژه برنامه های تدارک دیده شده نیمه خرداد حوزه هنری هرمزگان در فضای مجازی برگزار می‌شود.

رییس حوزه هنری هرمزگان گفت: تولید و اجرای چاووشی خوانی با عنوان "بانگ وداع" با صدای سعید غیبی، "تورق دیوان" با موضوع خوانش ابیاتی از اشعار امام راحل با صدای مهدی احترامی، تولید و اجرای نمایش "شوق دیدار" به کارگردانی و نویسندگی علی رحیمی عنوان دیگر برنامه های هنری به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) است که به صورت مجازی برگزار می‌شود.

پیش دار برگزاری نمایشگاه مجازی خوشنویسی "خط عشق " از آثار هنرمندان استان و خوشنویسی فرازهایی از وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام (ره)، "شرح آفتاب" عنوان برنامه‌ای است که به بررسی و تحلیل اندیشه‌های امام (ره) از زبان اندیشمندان استان می‌پردازد و شعرخوانی شاعران با موضوع ارتحال حضرت امام بخش دیگری از برنامه های حوزه هنری است.

به گفته وی، تمامی این برنامه‌ها از طریق رسانه‌های جمعی و صفحات حوزه هنری استان هرمزگان در فضای مجازی قابل مشاهده و دسترسی است.

امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی در سحرگاه 14 خرداد سال 1368، در حالی که مردم هنوز به دعا و نیایش مشغول بودند، به محض آنکه برای نماز صبح و عبادت سحرگاهی از خواب برخاستند و همه چیز را غیر عادی دیدند رادیو صوت قرائت قرآن پخش می‌کرد.

ساعت هفت بامداد پس از چند ساعت سکوت، گوینده اخبار رادیو با صدای لرزان گفت: "بسم الله الرحمن الرحیم، انالله و اناالیه راجعون"، روح بلند پیشوای مسلمانان و رهبر آزادگان حضرت امام خمینی (ره) به ملکوت اعلی پیوست.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*