یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

هنرمند انقلابی خود را وامدار شهدا می‌داند / حرکت در مسیر آرمان‌های شهدا، مهم‌ترین وظیفه هنرمندان

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
هنرمند انقلابی خود را وامدار شهدا می‌داند / حرکت در مسیر آرمان‌های شهدا، مهم‌ترین وظیفه هنرمندان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: حرکت در مسیر آرمان‌های شهدا، مهم‌ترین وظیفه هنرمندان انقلاب است.

احمد حسین فتایی در جمع تعدادی از هنرمندان حوزه ادبیات و شعر انقلاب اسلامی، با اشاره به لزوم ضبط و ثبت خاطرات و رویدادهای مرتبط با دفاع مقدس و سال‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی، بیان کرد: هجمه‌ی رسانه‌های بیگانه برای تحریف تاریخ انقلاب و سرپوش نهادن بر موفقیت‌های چشم‌گیر نظام، وظیفه‌ی هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه را برای انتقال آرمان‌های شهدا و امام شهدا به نسل نوجوان و جوان سنگین‌تر کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: نقش هنر و هنرمندان در شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع مقدس بی‌بدیل است و هنرمندانی همچون شهید تاوَنی ضمن پایبندی به آرمان‌های انقلاب و شهدا به‌خوبی توانستند از ظرفیت هنر برای تحکیم پایه‌های کشور بهره ببرند و این وظیفه، امروز بر دوش تمامی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه است.

وی سپس با تأکید بر لزوم تلاش مضاعف در راستای برگزاری موفق کنگره ملی 6500 شهید استان، افزود: معتقد هستم با وجود سهم بالای لرستان در هشت سال دفاع مقدس، آن‌گونه که باید، حق مطلب درباره شهدا ادا نشده و با مطلوب فاصله داریم. امیدواریم با همکاری در برگزاری این کنگره و با مساعدت‌هایی که به بخش فرهنگ می‌شود، بتوانیم پاره‌ای از این کاستی را جبران کنیم.

فتایی در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی ظرفیت‌های موجود برای حمایت از تولیدات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بهره خواهیم گرفت.

انتهای پیام