شنبه 14 مهر 1403

هواشناسی برای شرایط جوی زنجان هشدار زرد اعلام کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هواشناسی برای شرایط جوی زنجان هشدار زرد اعلام کرد

زنجان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان زنجان، گفت: از فردا / دوشنبه 6 اردیبهشت ماه / تا اواخر روز چهارشنبه، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید، این استان را فرا می‌گیرد و وضعیت جوی در حالت هشدار خواهد بود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا رحمان نیا در این اطلاعیه، آورده است: این وضعیت جوی در روز دوشنبه به صورت رگبار پراکنده باران و رعد و برق در برخی مناطق استان و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز با تقویت سامانه بارشی به شکل رگبار باران، وقوع رعد و برق، احتمال بارش تگرگ و وزش باد نسبتا شدید و لحظه ای به صورت شدید، خواهد بود.

وی به مخاطرات احتمالی این پدیده جوی اشاره کرد و اظهار داشت: آبگرفتگی موقت و لغزندگی معابر، سیلابی شدن برخی مسیل‌ها، آسیب به تاسیسات کم استحکام شهری و روستایی و کشاورزی، پرتاب اشیا به سبب وزش باد نسبتا شدید و آسیب به محصولات کشاورزی در اثر بارش تگرگ، محتمل است.

رحمان نیا به عموم مردم توصیه کرد از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به دلیل بارندگی و احتمال وقوع سیل و حضور در ارتفاعات و فضاهای باز به سبب وقوع رعد و برق پرهیز کنند تا میزان حوادث احتمالی به حداقل برسد.

وی ادامه داد: افراد در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره احتیاط بیشتری کرده و از توقف در کنار درختان خشکیده و تاسیسات شهری با استحکام کم اجتناب، از تاسیسات کشاورزی به ویژه گلخانه‌ها و نهال‌های تازه غرس شده محافظت و انجام عملیات عمرانی در ارتفاع بالا و سمپاشی و محلول پاشی به جد خودداری کنند.

*س_برچسب‌ها_س*