سه‌شنبه 1 خرداد 1403

هواشناسی لرستان هشدار جدی صادر کرد / از فردا گوش به زنگ باشید

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
هواشناسی لرستان هشدار جدی صادر کرد / از فردا گوش به زنگ باشید

بهروز مرادپور با اعلام صدور هشدار نارنجی هواشناسی در لرستان اضافه کرد: رگبار باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ، خطر اصابت صاعقه و تندبادهای لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در این استان خبر داد.

بهروز مرادپور با اشاره به تقویت فعالیت سامانه بارشی در لرستان، گفت: این سامانه از بعدازظهر چهارشنبه آسمان این استان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه سامانه بارشی اخیر در نواحی غربی و جنوبی از نمود بیشتری برخوردار است، بیان کرد: این سامانه شامگاه جمعه از جو این استان خارج می‌شود.

خبر مرتبط بارش شدید در 14 استان تا آخر هفته / هشدار درباره طغیان روخانه‌ها

پنجشنبه به جز استان‌های ساحلی دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبار پراکنده در آنها دور از انتظار نیست در سایر مناطق کشور بارش‌های قابل ملاحظه‌ای پیش‌بینی شده است.

مرادپور هشدار داد: آب‌گرفتگی معابر، ایجاد رواناب، سیلابی‌شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و خشکه‌رودها، احتمال ریزش کوه و احتمال آسیب به سازه‌های سبک پیش‌بینی می‌شود.

او به پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، توقف فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از کوچ عشایر و اجتناب از چرای دام‌های در لرستان توصیه کرد.

مدیرکل هواشناسی لرستان تأکید کرد: فعالت سامانه بارشی جدید در روزهای چهارشنبه و جمعه از نمود بهتری برخوردار است و تمرکز بارش‌های این سامانه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

هواشناسی لرستان هشدار جدی صادر کرد / از فردا گوش به زنگ باشید 2