یک‌شنبه 15 مهر 1403

هوای زنجان بارانی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هوای زنجان بارانی می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: آسمان زنجان از روز شنبه تا سه شنبه /12 تا 15 مهر ماه / با بارش‌های پراکنده محلی مواجه خواهد شد.

حسین سلطانی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: میزان دما هوای زنجان نیز که از امروز /10 مهر ماه / روند افزایش به خود گرفته است از دوشنبه /14 مهر ماه / کاهش یافته و مجدد هوای سردی را در نقاط مختلف این استان به ویژه مناطق کوهستانی و سردسیر شاهد خواهیم شد.

وی به میزان دمای هوای این استان در 24 ساعت گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: میزان دمای هوای خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه، طی مدت یاد شده 2 درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسید و زرین رود در شهرستان خدابنده و گیلوان در شهرستان طارم نیز با 27+ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه این استان گزارش شد.

سلطانی، دمای فعلی شهر زنجان (مرکز استان) را 14 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت سه درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد و طی روزهای جمعه و شنبه /11 و 12 مهر ماه / وزش باد نسبتا شدید برای استان پیش بینی می شود که سرعت آن می تواند در روز شنبه در برخی مناطق از 45 تا 60 کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

وی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته شهر زنجان به عنوان مرکز این استان با 7+ درجه سانتیگراد خنک ترین نقطه کشور گزارش شد و بجنورد با 2+ درجه سانتیگراد و مشهد و بیرجند نیز با 6+ درجه سانتیگراد، نخستین و دومین مراکز استانی کشور به ثبت رسیدند.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*