یک‌شنبه 15 مهر 1403

هوای زنجان گرم می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هوای زنجان گرم می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هوای این استان طی روزهای جمعه و شنبه با افزایش دما مواجه خواهد شد.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: میزان دمای هوای این استان طی مدت یاد شده حدود سه تا چهار درجه سانتیگراد افزایش پیدا خواهد کرد و از روز یکشنبه /30 شهریور ماه / روند کاهشی خواهد داشت و تا اواخر هفته حدود پنج تا هفت درجه سانتیگراد سردتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: هوای امروز زنجان نیز قسمتی ابری و از بعدازظهر در برخی نقاط استان با وزش باد همراه خواهد شد و احتمال بارش باران پراکنده به شکل رگبار به ویژه در ارتفاعات پیش بینی می شود که با رعد و برق نیز همراه خواهد بود.

سلطانی با بیان اینکه روز جمعه نیز آسمان زنجان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و سرعت وزش باد نیز شدت پیدا خواهد کرد، به وضعیت دمای هوای این استان طی 24 ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده سجاس و خیرآباد به ترتیب از توابع شهرستان سلطانیه و خدابنده با 9 درجه سانتیگراد خنکترین و گیلوان، چورزق در شهرستان طارم و ماهنشان نیز با 33 درجه سانتیگراد بالای صفر، گرمترین نقطه این استان گزارش شد.

کارشناس پیش بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان، میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را 17 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت 6 درجه سانتیگراد افزایش نشان می‌دهد.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*