یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

هویت 5 شهید گمنام دفاع مقدس شناسایی شد + مشخصات

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
هویت 5 شهید گمنام دفاع مقدس شناسایی شد + مشخصات

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، این روزها بسیاری از شهدای گمنام یکی پس از دیگری شناسایی می‌شوند. امروز چهارشنبه 12 آبان ماه پنج شهید گمنام دیگر دفاع مقدس از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شدند. این شهدا در سال‌های گذشته، پس از عدم شناسایی به عنوان شهید گمنام در شهرها و دانشگاه‌ها دفن شده بودند. خبر شناسایی هویت این شهدای گمنام پس از سال‌ها چشم‌انتظاری به خانواده آن‌ها داده شد.

نخستین شهید، شهید اسکندر مومنی شهرکی است که در سال 1341 به دنیا آمد. همزمان با آغاز جنگ، با تیپ 44 قمر بنی هاشم (ع) از شهرکرد به جبهه اعزام شد. او در روز 31 تیرماه سال 1361 در عملیات رمضان به شهادت رسید و پیکر مطهرش در منطقه ماند و بعد از گذشت سال‌ها در سال 1396 در شهرکرد به عنوان شهید گمنام دفن شد.

شهید رستم علی‌بابایی شهرکی دومین شهید گمنام شناسایی شده امروز است. او در سال 1352 دیده به جهان گشود. از شهرکرد به جبهه اعزام شد و در روز 28 فروردین ماه سال 1367 در تک دشمن در فاو به دیگر یاران شهیدش پیوست. پیکر مطهر این شهید نیز به عنوان شهید گمنام در سال 1394 در بندر دیر دفن شد.

سومین شهید، شهید رحیم غلامزاده اهوازی است. او در سال 1346 دیده به جهان گشود. با شروع جنگ تحمیلی، از طریق تیپ 87 موسی بن جعفر (ع) از شوش دانیال به جبهه اعزام شد. سرانجام در روز 4 تیر ماه 1367 در تک دشمن در جزیره مجنون به شهادت رسید و بعد از گذشت سال‌ها، پیکر مطهرش به عنوان شهید گمنام در سال 1393 در شهر بیرم دفن شد.

شهید جهانگیر نقدی‌پور چهارمین شهید گمنام شناسایی شده است. او متولد 1342 است. از شوش به جبهه اعزام شد. در روز 18 بهمن ماه سال 1361 در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه آسمانی شد. پیکر شهید جهانگیر نقدی‌پور نیز به عنوان شهید گمنام در سال 1385 در دانشکده پزشکی بیرجند دفن شده است.

آخرین شهید گمنام شناسایی شده نیز شهید محمدحسن درویش پسند است. او در سال 1346 دیده به جهان گشود. از بهبهان به سوی جبهه رهسپار شد. در روز هشتم اسفند ماه سال 1362 در عملیات خیبر در منطقه هورالعظیم به فیض شهادت نائل آمد. پیکر پاک این شهید به عنوان شهید گمنام در سال 1395 در دانشگاه آزاد بابل دفن شد.

به گزارش فارس، روز گذشته (سه‌شنبه 11 آبان ماه) نیز هویت یکی دیگر از شهدای گمنام داخل محوطه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس براساس آزمایشات DNA شناسایی شد. این شهید که جمال محمدشاهی نام دارد در دوم بهمن ماه سال 1340 در بابل به دنیا آمد. او به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام در روز دوازدهم آبان ماه سال 1362 در عملیات والفجر 4 در پنجوین عراق به شهادت رسید.(اینجا)

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید پیغام فتح جهانگیر نقدی پور شهید رحیم غلامزاده اهوازی رستم علی‌بابایی شهرکی اسکندر مومنی شهرکی گمنام دفاع مقدس محمدحسن درویش پسند هویت این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است