دوشنبه 16 مهر 1403

هیات‌های عزاداری که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، تعطیل می‌شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هیات‌های عزاداری که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، تعطیل می‌شوند

زنجان - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: هیات‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی را رعایت نکنند، در مرحله اول به آنها تذکرداده می شود و درصورت تکرار عدم اجرای پروتکل‌ها، تعطیل خواهند شد.

حجت‌الاسلام سعید احمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: درخصوص نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراسم محرم، تکلیف نهادها و ارگان‌های مختلف مشخص شده است.

وی ادامه داد: البته ما احتمال نمی دهیم که هیاتی پروتکلهای ابلاغی را رعایت نکند چرا که هیاتی ها جزو گروه‌هایی بودند که از همان ابتدای شیوع کرونا با مشارکت در ضدعفونی معابر، تهیه و توزیع ماسک و لوازم بهداشتی، نقش موثری را ایفا کردند.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: در محرم امسال هیات های مذهبی در قامت پشتیبان واقعی برای مدافعان سلامت ظاهر خواهند شد.

وی با بیان اینکه عده ای با طرح سخنانی در خصوص مراسم محرم، به 2 قطبی سازی در جامعه دامن می زنند، گفت: تلاش ما این است که در بستر روضه سید الشهدا، نیاز روحی و روانی و اعتقادی مردم برطرف شود کما اینکه رفتن به مسافرت به شرط رعایت پروتکل‌ها، جزو نیازهای افراد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: آرایش هیات های عزاداری در محرم امسال با نظارت دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود.

وی افزود: بر اساس پروتکل‌های ابلاغی، دسته روی و مراسم تعزیه خوانی که منجر به ایجاد تجمع می شوند را در استان نخواهیم داشت و مراسم عزاداری نیز فقط در فضای باز، با حفظ فاصله 2 متری بین افراد و بدون جابجایی اشخاص و در حداکثر زمان یک ونیم ساعت برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه استفاده از ماسک برای همه شرکت کنندگان در مراسم عزاداری، اجباری است، گفت: به هیات‌های مذهبی اعلام شده است تا فضاهای باز مورد نظر خود را برای اظهار نظر کارشناسان بهداشت جهت برگزاری مراسم عزاداری معرفی کنند.

*س_برچسب‌ها_س*