شنبه 31 شهریور 1403

هیچکس باور نمی‌کرد / امپراتوری 62 میلیونی: بزرگترین گلباران رونالدو

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
هیچکس باور نمی‌کرد / امپراتوری 62 میلیونی: بزرگترین گلباران رونالدو

فوق ستاره پرتغالی توانسته در مدت زمانی اندک و در خارج از زمین فوتبال نیز به یک ابرقدرت تبدیل شود.

به گزارش "ورزش سه"، کمتر کسی در سال 1997 تصور می کرد که آن پسر کوچکی که از مادیرا با نظر استعدادیاب های اسپورتینگ پرتغال راهی لیسبون شد، تبدیل به نمادی جهانی و الهام بخش چندین نسل شود. او حالا الگوی میلیون ها نفر در سراسر دنیاست.

کریستیانو رونالدو با حرفه فوتبالی منحصر به فرد که داستان آن برای همه کاملا شناخته شده است همچنان ما را شگفت زده می کند. چیزی که کمتر کسی انتظارش را داشت، جسارت و عمل گرایی بود که با آن او همچنین توانسته یک یک امپراتوری تجاری خارج از میدان برای خود بسازد.

اندازه و میزان موفقیت او در فوتبال و کسب و کار مثال زدنی است. حتی بیشتر از آن برای فوتبالیستی که با تحصیلات ابتدایی و با سختگیری و ممارست عالی، بر مشکلاتی که زندگی به او تحمیل کرده بود غلبه کرد. در آن سن خیلی کم او می‌دانست که چگونه خود را به محیط تحمیل کند و در عین حال هر چیزی را که برای برنده شدن در زمین وجود داشت را به دست آورد.

رونالدو در سن کم به انگلیس رفت و سپس به تاریخسازی در اسپانیا و ایتالیا نیز ادامه داد و خالا سال های پایانی فوتبالش را در عربستان پشت سر می گذارد اما رونالدو فقط در دنیای فوتبال یک ابرقدرت نیست.

آخرین فصل از این سفر چالش برانگیز، کانال "یوتیوب" او است که تمام رکوردهای تاریخ این پلتفرم را شکسته است.

هنگامی که او اولین ویدیوهای خود را در 21 آگوست، یک ماه پیش به اشتراک گذاشت، اعداد و ارقام به شدت افزایش یافت. در 90 دقیقه به یک میلیون مشترک خود رسید، در 24 ساعت به 18 میلیون و بعد از 21 روز بعد به 60 میلیون مشترک رسید و از بسیاری از نام‌ها با حرفه‌ای موفق در زمینه‌های مختلف و با چندین سال حضور در یوتیوب پیشی گرفت. مثل تیلور سویفت یا اخیراً امینم.

تا زمانی که احساس خوبی داشته باشم، فوتبال بازی می کنم

رونالدو می گوید، این ایده ای بود که از مدت ها پیش داشتم، اما در سال گذشته بود که نیاز به راه اندازی کانال را احساس کردم و در این زمان بود که تیمی را تشکیل دادیم که مسئول فکر کردن به آن بود.

کریستیانو در مورد اینکه چرا تصمیم به سرمایه گذاری روی پلتفرم را گرفته است، توضیح می دهد: «یوتیوب به من اجازه می دهد به میلیون ها طرفدار که در سرتاسر جهان دارم برسم و به من اجازه می دهد تا به جوان تر ها نیز بیشتر توجه کنم. در هر جغرافیایی دنبال کننده های جوان هستند و فکر می‌کنم به خاطر نحوه همراهی و حمایت در طول این سال ها مدیون آنها هستم.

کریستیانو درست می گوید: امسال یوتیوب از نظر زمان استفاده در ایالات متحده از «نتفلیکس» و «پرایم آمازون» پیشی خواهد گرفت. در مورد شبکه های اجتماعی و تلویزیونی دیگر نیز همین اتفاق می افتد. این پلتفرم به بزرگترین کانال مصرف کننده در جهان تبدیل شده است و رونالدو به این موضوع پی برده است.

رونالدو می گوید: من می‌خواهم روتین‌هایم، سلایق و نحوه تمریناتم را نشان دهم و با دوستانم صحبت کنم، نه تنها در دنیای فوتبال، بلکه خارج از آن. می‌خواهم بسیاری از لحظاتم را در خارج از زمین به اشتراک بگذارم، این ایده بود که مرا به فکر کردن در مورد این پروژه سوق داد.

اگر از زمان خود خوب استفاده نکنید، یکی از دشمنان اصلی بازیکن فوتبال خواهد بود. کریستیانو می گوید که هرکس فکر می کند که پایان نزدیک است اشتباه می کند. اولویت او هنوز فوتبال است.

او می گوید که تا زمانی که احساس خوبی داشته باشم و مفید باشم، می خواهم در فوتبال به کارم ادامه دهم و حقیقت این است که بدن او جوانتر از 39 سال نشان می دهد.

او بدون برنامه از پیش تعریف شده اما درست و دقیق تصمیم می گیرد چه زمانی و چه محتوایی فیلمبرداری کند. در سه هفته اول بیش از 40 محتوا تولید شد. رشد آمار روی پلت فرم متوقف نمی شوند: تا کجا؟ کریستیانو با لبخند کسی که می‌داند برای او هیچ محدودیتی وجود ندارد، پاسخ می‌دهد: «تا جایی که دنبال‌کنندگان من می‌خواهند».

هیچکس باور نمی‌کرد / امپراتوری 62 میلیونی: بزرگترین گلباران رونالدو 2
هیچکس باور نمی‌کرد / امپراتوری 62 میلیونی: بزرگترین گلباران رونالدو 3
هیچکس باور نمی‌کرد / امپراتوری 62 میلیونی: بزرگترین گلباران رونالدو 4
هیچکس باور نمی‌کرد / امپراتوری 62 میلیونی: بزرگترین گلباران رونالدو 5
هیچکس باور نمی‌کرد / امپراتوری 62 میلیونی: بزرگترین گلباران رونالدو 6