سه‌شنبه 17 مهر 1403

واحدهای صنفی اقلام کشاورزی هنگام محدودیت مجوز فعالیت دارند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
واحدهای صنفی اقلام کشاورزی هنگام محدودیت مجوز فعالیت دارند

تهران - ایرنا - بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران؛ تمام واحدهای صنفی عرضه‌کننده مواد اولیه کشاورزی، باغبانی و دامداری در شهرها مجوز فعالیت دارند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از اتاق اصناف ایران، براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی این تشکیلات و با استناد به نامه سعید ممبینی، رییس اتاق به معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، فعالیت واحدهای صنفی مواد اولیه کشاورزی، باغبانی و دامداری رفع و نسبت به گروه شغلی این واحدهای صنفی تعیین تکلیف شد.

بر این اساس، واحدهای صنفی مواد اولیه کشاورزی، باغبانی و دامداری، در گروه (1) طبقه‌بندی مشاغل در راستای اعمال محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قرار دارند و در تمام شهرهای کشور با وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد مجوز فعالیت دارند. به گزارش ایرنا، ویروس کرونا از اسفندماه سال 98 در ایران شیوع یافت وهمسو با تعطیلی، محدودیت هایی را بدنبال داشت.

اکنون با توجه به مرحله سوم اوج گیری کرونا در کشور و افزایش قدرت انتقال آن به 10 برابر، ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل های جدیدی را برای آن از آذرماه جاری اعلام کرده که شامل تعطیلی دو هفته ای در مناطق قرمز و اعمال محدودیت در شهرهای نارنجی و زرد است. اصناف در این مدت در چهار گروه شغلی تقسیم شدند و اصنافی که نیازهای روزمره شهروندان را تامین می‌کنند در گروه نخست جای گرفته‌اند که اجازه فعالیت در مناطق قرمز را دارند و تغییراتی نیز در دسته‌بندی‌های اصناف انجام شده است. تعداد مشاغل گروه اول افزایش پیدا کرده است که بر اساس آن، تعمیرات لوازم خانگی، یدکی و واحدهای خدماتی اجازه فعالیت در روزهایی اعمال محدودیت را دارند.

*س_برچسب‌ها_س*