چهارشنبه 11 مهر 1403

واردات خودرو توسط ایران‌خودرو حتمی شد + جزئیات

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
واردات خودرو توسط ایران‌خودرو حتمی شد + جزئیات

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از گفتمان این شرکت با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای واردات خودرو خبر داد و تاکید کرد که با توجه به تامین ارز این خودروها، واردات خودرو توسط ایران‌خودرو حتمی است.

علیمردان عظیمی، پیرامون صحبت در مورد طرحی با وزیر صنعت، معدن و تجارت، توضیح داد: طبق آنچه که صحبت شده، اعلام کرده‌ایم که برای یک قسمت‌های دیگر از جامعه، چنانچه نیاز باشد، ایران‌خودرو نیز جزو گروهی باشد که بتواند خودرو هم به‌صورت CBU و هم به‌صورت CKD وارد کند. طبق آنچه که بانک مرکزی نیز اعلام کرده، ارز این خودروها تامین شده است. این خودروها که وارد بازار شود، مطمئناً اثرگذار بر قیمت خودرو خواهد بود و سبب کاهش قیمت خودرو خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در رابطه با امکان تحقق واردات خودرو توسط این شرکت در نیمه دوم سال جاری گفت: ممکن است که طی مثلاً دو - سه ماه آخر سال، واردات و عرضه صورت بگیرد، اما آنچه که قطعی است این است که در بحث واردات خودرو، حتماً این کار را خواهیم کرد.

خبر مرتبط خبری غافلگیرکننده برای متقاضیان محصولات ایران خودرو

متقاضیانی که در جدیدترین طرح فروش ایران خودرو شرکت کردند و اسامی آنها به عنوان برندگان قرعه‌کشی از گردونه قرعه‌کشی خارج شده نگران نباشد، ایران خودرو تمام محصولات عرضه شده، چه در قالب فروش فوق‌العاده و چه در قالب پیش فروش، را در بازه زمانی اعلام شده برای مشتریان فاکتور می‌کند.

حضور خودروهای هیبریدی و برقی در سبد محصولات تولیدی ایران‌خودرو به انضمام یک موتور کم‌مصرف داخلی

عظیمی از برنامه ایران‌خودرو برای اجرای طرح‌هایی برای ورود خودروهای جدید با هدف کاهش مصرف سوخت کشور، خبر داد و گفت: در بحث خودروهای هیبرید و برقی، سه پروژه در جهت کاهش مصرف سوخت، در ایران‌خودرو تعریف شده، یکی تولید خودروی برقی است، دیگری تولید خودرو هیبرید و دیگری نیز تولید موتور کم مصرفی است که در داخل مرکز تحقیقات موتور ایران ساخته می‌شود.

وی افزود: در پروژه خودروهای هیبرید، به این دلیل که نیاز بسیاری به تکمیل زیرساخت‌های برق وجود ندارد و به نظر بنده، مناسب‌ترین جایگزین برای خودروهای پر مصرف ما است، در اولویت داریم که تا بهار 1404، اولین خودروی هیبرید ساخت داخل تولید شود که می‌تواند سبب کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی هوا شود.

خبر مرتبط سود هر خودرو برای متقاضیان برنده در پیش‌فروش ایران خودرو

اطلاعات منتشر شده از آخرین طرح فروش ایران خودرو نشان از تفاوت چشمگیر قیمت دستوری خودروها با قیمت بازاری دارد.

تولید انبوه ری‌را برقی از شهریور ماه 1404

مدیرعامل ایران‌خودرو افزود: در خصوص خودروهای برقی هم تا پایان سال، نمونه اولیه خودروی ری‌را برقی آماده است، اما تولید انبوه آن از شهریور ماه 1404 صورت خواهد گرفت. در مورد خودروهای کم مصرف هم که موتور آن در مرکز تحقیقات تهیه و نمونه اولیه آن تولید شده است، موتور بسیار خوبی است که سبب کاهش مصرف سوخت در کشور خواهد شد. با وضعیت فعلی قیمت سوخت و وضعیتی که ما در کشور داریم، این سه پروژه، پروژه‌های اصلی و اساسی هستند که در سال آینده به بهره‌برداری خواهیم رساند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

واردات خودرو توسط ایران‌خودرو حتمی شد + جزئیات 2
واردات خودرو توسط ایران‌خودرو حتمی شد + جزئیات 3