جمعه 7 اردیبهشت 1403

والیبال ایران با اقتدار بر بام آسیا ایستاد

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
والیبال ایران با اقتدار بر بام آسیا ایستاد

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، تیم ملی والیبال ایران در دیدار نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا دیروز موفق به شکست تیم چین شد و امروز در برابر ژاپن میزبان، بازی فینال را برگزار کرد. پیش از آغاز این دیدار تیم‌های چین و چین تایپه بازی رده بندی را برگزار کردند و چینی‌ها موفق به شکست سه بر صفر حریف و کسب مدال برنز شدند.

دست سوم تیم ملی ایران در دست سوم برابر تیم ملی ژاپن با نتیجه 31 بر 29 به پیروزی رسید. شاگردان بهروز عطایی در این دست شروع طوفانی داشتند آن‌ها از قدرت و انگیزه ژاپنی‌ها باخبر بودند و با دفاع‌های مستحکم شان مانع از امتیازآوری حریف شدند. سکاندار تیم میزبان سعی کرد با تعویض بازیکنانش در پست‌های مختلف تاکتیک تیمی شان را تغییر دهد، اما والیبالیست‌های ایران در این بازی با شناخت کافی مقابل ضد حملات حریف دفاع کردند. در این دست انگیزه سرمه‌ای پوشان ایران برای کسب یک برد سه امتیازی دیگر دوچندان بود و همه توان خود را برای افزایش امتیاز و رسیدن به حاشیه امنیت نسبی برد، بکار گرفتند. قدرت و اعتماد به نفس بازیکنان ایران تا حدی بود که قرمزپوشان میزبان و حتی کاپیتان این تیم دچار خطا شدند. پاسور تیم ژاپن در دقایق میانی بازی با روی آوردن به پاس‌های سرعتی در حملات و کسب پوئن موفق عمل کرد. در این دست امیرحسین اسفندیار در برخی دقایق به جای میثم صالحی وارد زمین شد و در سرویس پرشی موجی عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت.

دست دوم تیم ملی ایران در دست دوم برابر تیم ملی ژاپن با نتیجه 25 بر 22 به پیروزی رسید.

در این دست ترکیب تیم ملی ایران با انگیزه بالاتری کار را آغاز کرد، ملی پوشان در یک دفاع حساس و نزدیک توانستند امتیاز 4 را در شرایطی به دست آورند که بازیکنان میزبان 2 امتیاز به دست آورده بودند. والیبالیست‌های تیم ژاپن از نظر روانی تحت فشار زیاد بودند چرا که باید برد المپیک 2020 و مسابقات قهرمانی آسیا در دوره قبل را این بار در خانه تکرار می‌کردند این موضوع در زمان زدن سرویس محسوس بود. در این دست هم امتیازات بین 2 تیم یکی پس از دیگری تقسیم شد و هیچ یک از والیبالیست‌های 2 تیم تمایلی به واگذاری ست نداشتند. دریافت اول‌های بی نقص تیم ژاپن باعث شد تا این تیم اختلاف امتیاز به وجود آمده با تیم ایران را به خوبی جبران کند و در اکثر دقایق، نتیجه بازی را به نفع خود تغییر دادند. ژاپنی‌ها در توپ گیری در این دست هم موفق عمل کردند و توانستند بیشترین امتیاز را در رالی‌های به وجود آمده از این طریق به دست آورند. تک دفاع‌های میثم صالحی اختلاف پوئن‌های ایران و ژاپن را به حداقل رساند.

دست نخست تیم ملی ایران در دست نخست برابر تیم ملی ژاپن با نتیجه 27 بر 25 به پیروزی رسید.

در این دست ترکیب تیم ملی ایران را میلاد عبادی پور، محمدرضا حضرت پور، صابر کاظمی، جواد کریمی، میثم صالحی، علی اصغر مجرد و امیرحسین توخته تشکیل دادند. تیم ملی ایران 43 بار برابر تیم ژاپن بازی کرده بود که 21 برد سهم ایران و 22 برد را ژاپنی‌ها به دست آوردند. صابر کاظمی که در بازی روز گذشته باوجود این که از ناحیه بینی دچار مصدومیت بود، اما توانست بازی خوبی را از خود به نمایش بگذارد تا جایی که عنوان امتیازآورترین بازیکن را هم به خود اختصاص داد. در دست نخست این دیدار ژاپنی‌های میزبان به خوبی شاگردان عطایی را آنالیز کرده بودند و با دفاع مستحکم خود مانع از امتیازآوری سرمه ای پوشان کشورمان شدند. میثم صالحی دریافت کننده قدرتی تیم ملی ایران در این دست توانست به خوبی پاس‌های کریمی را با آبشار‌های به موقع تبدیل به امتیاز کند، اما در مقابل قرمزپوشان ژاپن که اکثر آن‌ها در رقابت‌های المپیک هم حضور داشتند، به خوبی حملات ایران را مهار می‌کردند. سرویس‌های هدفمند بازیکنان ایران در این دست به خوبی دریافت اول‌های حریف را متزلزل کرد و آن‌ها در دفاع ناموفق بودند. بازیکنان جوان، اما باتجربه ایران در این بازی با تمرکز بالا و با کمترین استرس و فشار روانی بازی را دنبال می‌کردند. ژاپنی‌ها که در سال‌های اخیر موفق شده بودند برابر ایران به برتری دست پیدا کنند امروز هم در خانه خود با روی آوردن به برنامه‌های قدرتی اختلاف امتیاز به وجود آمده با تیم ایران را کاهش دادند. ایشیکاوا کاپیتان تیم ملی ژاپن که در بازی‌های المپیک تیم ایران را در اجرای برنامه تاکتیکی اذیت کرده بود در این دیدار هم بعنوان مهره کلیدی تیمش عمل می‌کرد و با آبشار‌های مستحکمش توانست در امتیازآوری موفق عمل کند. تیم ایران پیش از فینال در بازی برابر تیم‌های پاکستان، تایلند، هنگ کنگ، کره جنوبی، چین تایپه و چین پیروز میدان شد و تنها یک دست برابر چین واگذار کرد. جنگندگی بازیکنان تیم ایران در این دست محسوس است و بازیکنان برای گرفتن هر یک امتیاز از همه توان و تجربه خود استفاده کردند.

والیبال ایران با اقتدار بر بام آسیا ایستاد 2
والیبال ایران با اقتدار بر بام آسیا ایستاد 3