شنبه 1 اردیبهشت 1403

واکسیناسیون

واکسیناسیون

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: امیر سرتیپ پوردستان گفت: امیدواریم با همین وحدت و همدلی که در ملت‌های مسلمان و به ویژه در محور مقاومت بوجود آمده، شاهد باشیم که به همین زودی طومار رژیم صهیونیستی درهم پیچیده شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ترکیبی از یک واکسن و یک داروی ایمنی‌درمانی منجر به کاهش سرطان پیشرفته کبد در آزمایش‌ها شده است.

وب‌گاه گسترش

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در هفته های آینده، هر گونه افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار را تکذیب و اعلام کرد. او اظهار داشت که دولت هیچ تصمیمی برای افزایش نرخ ارز نیمایی و یارانه‌بهای واردات کالاهای اساسی کشاورزی ندارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سفرهای نوروزی سال 1403 در مقایسه با سفرهای سال های قبل، هم به لحاظ کیفیت و هم کمیت از تورم تاثیری بیشتری گرفته اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

با وجود این‌که سالانه هزینه‌های گزاف و زیادی صرف پیشگیری از بیماری‌هایی چون هاری می‌شود اما حیوان‌گزیدگی و در صدر آن سگ‌گزیدگی در کشور به شکل قابل‌توجهی رو به افزایش است.

وب‌گاه گسترش

با افزایش بهای هر کیلوگرم گوسفند زنده به محدوده 230 تا 280 هزار تومان، بهای خرید یک گوسفند سبک وزن چهل کیلوگرمی در ایران از مرز 10 میلیون تومان گذشت.

وب‌گاه گسترش

در بازار گوشت طیور، امروز قیمت هر کیلوگرم بوقلمون کشتار در حالی معامله شد که نسبت به روز قبل رشد نامحسوسی را تجربه کرد. قیمت کیلویی بوقلمون کشتار به مبلغ 101 هزار و 500 تومان معامله شد.

وب‌گاه عصر ایران

محققان نشان دادند که واکسیناسیون با این نوع mRNA، به طور قابل توجهی میزان ویروس در ریه‌ها را کاهش داده و التهاب ریه را در مقایسه با نمونه کنترل کاهش داده است.

وب‌گاه گسترش

قیمت انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته تغییرات کمی را نشان داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: صرف نظر از علل افزایش بیماری آبله‌مرغان در سال 1402 باید گفت این احتمال وجود دارد میزان ابتلا به این بیماری در فصل بهار افزایش یابد.

وب‌گاه فرارو

دکتر شهنام عرشی در پاسخ به سؤالی درباره مشاهده موارد بیماری آبله مرغان و چگونگی وضعیت فعلی بروز این بیماری اظهار کرد: «میزان ابتلا به بیماری آبله‌مرغان در اوایل فصل بهار و اواخر فصل پاییز سال گذشته افزایش یافت. بررسی میزان ابتلا به آبله‌مرغان در طی سال گذشته از افزایش این بیماری نسبت به سال‌های گذشته حکایت می‌کند.»

خبرگزاری تسنیم

مدیر یک شرکت دانش‌بنیان از تولید واکسن کشته فوق حاد پرندگان با فناوری نوترکیب خبر داد و سالیانه بین 130 تا 140 میلیون دوز نیاز کشور به این واکسن راهبردی است که امسال نزدیک به 100 میلیون دوز از این واکسن را تولید کردیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره وضعیت بروز آبله مرغان و اقدامات کشورمان در جهت رصد و حذف بیماری سرخک توضیحاتی ارائه داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

هر سال 10 تا 20 نفر در ایران بر اثر ابتلا به بیماری هاری جان خود را از دست می‌دهند. پزشکان تاکید دارند که فرد گزیده‌شده حتما باید در زمان طلایی واکسن هاری را تزریق کند، وگرنه مرگ او قطعی است.

وب‌گاه خبر آنلاین

هر سال 10 تا 20 نفر در ایران بر اثر ابتلا به بیماری هاری جان خود را از دست می‌دهند. پزشکان تاکید دارند که فرد گزیده‌شده حتما باید در زمان طلایی واکسن هاری را تزریق کند، وگرنه مرگ او قطعی است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: پزشکان معاین حج پیش‌رو، تحت تاثیر سفارشات و ملاحظات قرار نگیرند، زیرا حجاج فاقد توانایی قطعا در حج به مشکل برخورد می‌کنند.