چهارشنبه 4 مهر 1403

واکنش ارگان رسمی حزب کمونیست اتحاد شوروی به آغاز رسمی جنگ ایران و عراق / رژیم صدام حسین ضد امپریالیست است!

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
واکنش ارگان رسمی حزب کمونیست اتحاد شوروی به آغاز رسمی جنگ ایران و عراق / رژیم صدام حسین ضد امپریالیست است!

به طوری که می‌دانیم عراق راه دشوار مبارزه با استعمار و امپریالیسم را پیموده است. یادآوری می‌کنیم که انقلاب 1958 و اصلاحات انقلاب بعدی در کشور لطمه‌ی زیادی به استثمار و عوامل سرکوب ملت‌های کشورهای روبه‌رشد که توسط امپریالیست‌ها ایجاد می‌شد، وارد آورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز پنج‌شنبه سوم مهر 1359، در روز چهارم آغاز رسمی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، روزنامه‌ی کیهان به نقل از رادیو مسکو تحلیل روزنامه‌ی «پراودا» ارگان رسمی حزب کمونیست اتحاد شوروی را درباره‌ی آغاز درگیری رسمی میان ایران و عراق انعکاس داد. کیهان نوشت:

روزنامه‌ی پراودا در مقاله‌ی خود راجع به درگیری میان ایران و عراق خاطرنشان می‌سازد که داغ شدن مناسبات میان ایران و عراق به سود امپریالیسم است که همواره امید خود را به پاشیدن بذر نفاق و ایجاد تفرقه میان نیروهای مخالف آن می‌بندد.

روزنامه‌ی پراودا سپس می‌نویسد این اواخر صفحات مطبوعات غرب پر از اراجیفی درباره‌ی تیرگی مناسبات میان ایران و عراق و درگیری‌های مرزی بین دو کشور است. حقایق نشان می‌دهد که هدف از این اراجیف دامن زدن بر آتش درگیری موجود و دادن جنبه‌ی جدی‌تر به آن است و این کار عمدی است که منظور از آن تضعیف ایران و عراق است.

به طوری که می‌دانیم عراق راه دشوار مبارزه با استعمار و امپریالیسم را پیموده است. یادآوری می‌کنیم که انقلاب 1958 و اصلاحات انقلاب بعدی در کشور لطمه‌ی زیادی به استثمار و عوامل سرکوب ملت‌های کشورهای روبه‌رشد که توسط امپریالیست‌ها ایجاد می‌شد وارد آورد. مردم عراق در مبارزه به خاطر نجات خود از یوغ سیطره‌ی اقتصادی سرمایه‌داری خارجی به پیروزی‌های زیادی نائل آمده و صاحب تام‌الاختیار ثروت‌های طبیعی خود شده‌اند.

روزنامه‌ی پراوادا می‌نویسد انقلاب ژوئیه‌ی عراق پیمان تجاوزکارانه‌ی بغداد را که بعدا به پیمان سنتو موسوم شد به لرزه درآورد. و انقلاب ایران روی آن خط بطلان کشید. پس از اضمحلال رژیم پادشاهی در ایران در سال 1979 بسیاری از نقشه‌های امپریالیسم مربوط به رژیم استبدادی و ارتجاعی ایران مجری گوش‌به‌فرمان اراده و دستورات اربابان آن سوی اقیانوس خود همچون بنای پوشالی فرو ریخت. ایران با قطعیت تمام اعلام کرد که مایل است با امر و نهی استعمار نو مقابله کند و از استقلال ملی خود دفاع نماید.

روزنامه‌ی پراودا اشاره می‌کند که تجربه‌ی تاریخی ایران و عراق نشان می‌دهد که این دو کشور دشمن مشترک یعنی امپریالیسم دارند که به نحوی از انحا می‌کوشد مواضع خود را در خلیج‌فارس باز ستاند و لذا تصادفی نیست که ایالات متحده تدارکات نظامی خود را در این منطقه شدت می‌دهد. وزارت دفاع آمریکا پنهان نمی‌کند که برای ضربه آوردن به ایران و دیگر کشورهای منطقه تدارک می‌بیند. واشنگتن به این جهت به دامن زدن آتش نزاع میان ایران و عراق علاقه‌مند است که تز باطل ناثباتی منطقه را مدلل سازد و نقشه‌های پنتاگون در زمینه‌ی انتقال سپاه واکنش سریع به پایگاه‌های نظامی حوزه‌ی اقیانوس هند را موجه جلوه‌گر سازد. این خطر واقعی برای صلح و امنیت خاورمیانه است.

روزنامه‌ی پراودا در پایان می‌نویسد هر قدر حریق درگیری مرزی میان ایران و عراق زودتر برطرف شود بهتر خواهد بود.

23259

کد خبر 1962047
واکنش ارگان رسمی حزب کمونیست اتحاد شوروی به آغاز رسمی جنگ ایران و عراق / رژیم صدام حسین ضد امپریالیست است! 2