یک‌شنبه 8 مهر 1403

واکنش اسرائیل به ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
واکنش اسرائیل به ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان

بیشتر رسانه‌های اسرائیلی بر محور‌های بازگشت یک اصلاح طلب کرسی ریاست جمهوری، احیای برجام و بهبود مناسبات با غرب، عدم تغییر سیاست ایران در قبال اسرائیل و فلسطینیان و قدرت اندک پست رئیس‌جمهور در ایران تاکید کرده‌اند. انتخاب_منصور براتی نوشت: بیشتر رسانه‌های اسرائیلی بر محور‌های بازگشت یک اصلاح طلب کرسی ریاست جمهوری، احیای برجام و بهبود مناسبات با غرب، عدم تغییر سیاست ایران در قبال اسرائیل...

انتخاب_منصور براتی نوشت: بیشتر رسانه‌های اسرائیلی بر محور‌های بازگشت یک اصلاح طلب کرسی ریاست جمهوری، احیای برجام و بهبود مناسبات با غرب، عدم تغییر سیاست ایران در قبال اسرائیل و فلسطینیان و قدرت اندک پست رئیس‌جمهور در ایران تاکید کرده‌اند.

«راز زمیت، پژوهشگر مسائل ایران در موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را نشانه‌ای از ویژگی غافلگیری نظام سیاسی ایران دانسته و اعتراف می‌کند که فکر می‌کرده سعید جلیلی به دلیل نزدیکی به ساختار ایران شانس اول این انتخابات است.»

«روزنامه قدیمی هاآرتص در این باره می‌نویسد: پزشکیان نخستین اصلاح طلبی است که پس از سال 2005 به قدرت می‌رسد. انتظار می‌رود ایران سیاست خارجی پراگماتیستی تری را دنبال کرده و توافق هسته‌ای را احیا کند.»

«سایت شبکه 12 تلویزیون اسرائیل نیز نوشته پیروزی پزشکیان خواستار بهبود روابط ایران و غرب است و یکی از پروژه‌های اصلی او رفح تحریم و احیای توافق هسته‌ای خواهد بود.

این وبسایت همچنین با نقل قولی از پزشکیان نوشته او سیاست ایران در قبال اسرائیل را تغییر نخواهد داد.»

«روزنامه اقتصادی گلوبس، اما با طرح این ایده که ایجاد اجماع بین المللی علیه ایران درصورت پیروزی جلیلی راحت‌تر بود، می‌نویسد: احتمالا پیروزی جلیلی اسرائیل را خوشحال می‌کرد، زیرا در این صورت کسی فکر نمی‌کرد که ایران به سوی صلح حرکت می‌کند و سیاست دوره رئیسی تغییر کرده است.»

«روزنامه اقتصادی کلکلیست (اکونومیست) نیز می‌نویسد مسعود پزشکیان همچون حسن روحانی خواستار لغو تحریم‌های ایران و احیای برجام است.»

--> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید

واکنش اسرائیل به ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان 2