دوشنبه 2 مهر 1403

واکنش دفتر آیت‌الله سیستانی به حملات اسرائیل به لبنان

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
واکنش دفتر آیت‌الله سیستانی به حملات اسرائیل به لبنان

آیت الله سیستانی در بیانیه‌ای با اشاره به حملات اسرائیل به لبنان بر ضرورت افزایش تلاشها برای پایان دادن به حملات وحشیانه اسرائیل کرد.

دفتر آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در بیانیه ای به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان واکنش نشان داد.

در بیانیه آیت الله سیستانی آمده است: در این روزهای سختی که مردم بزرگوار لبنان با آن روبرو هستند و به طور گسترده در معرض تجاوز ددمنشانه و با شیوه های وحشیانه اسرائیل شامل انفجار تعداد زیاد سیستم های ارتباطی شخصی و حمله به مناطق مسکونی مملو از شهروندان و زن و کودک و نیز حملات شدید به دهها روستا و شهرک در جنوب و بقاع قرار دارند و تاکنون شمار زیادی از رزمندگان مقاومت و غیرنظامیان بی گناه شهید و هزاران نفر از منازل و مناطق خود آواره شده اند، مرجعیت عالی دینی همبستگی خود با لبنانی های عزیز اعلام و با آنها ابراز همدردی می کند.

خبر مرتبط واکنش دفتر آیت‌الله سیستانی به کشتار غزه / جنایت هولناکی بود

دفتر آیت‌الله سید علی سیستاتی، مرجع عالیقدر شیعیان امروز - شنبه - اعلام کرد: جنایت اشغالگران که در آن آوارگان مدرسه «التابعین» در شهر غزه را هدف قرار دادند، جنایت هولناکی است که به مجموعه جنایات جاری این رژیم اضافه می‌شود.

همچنین در این بیانیه آمده است: مرجعیت دست دعا به سوی خداوند متعال بر می دارد تا خداوند آنها را در پناه خود نگه دارد و از شر اشرار و مکر فاجران در امان بدارد و از خداوند برای شهیدان طلب رحمت و رضوان و برای مجروحان طلب شفای عاجل دارد.

در بیانیه آیت الله سیستانی بر ضرورت به کار بستن اهتمام و نهایت تلاش برای توقف این حمله وحشیانه مداوم و حمایت از ملت لبنان از تبعات ویرانگر آن تاکید و از مومنان خواسته شده است که در کاهش درد و رنج لبنانی ها و برآورده کردن نیازهای انسانی آنها بکوشند.

خبر مرتبط پیام آیت‌الله سیستانی برای شهادت ابراهیم رئیسی

آیت الله سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان در نجف در پیامی نوشت: با نهایت تاسف خبر وفات سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و همراهانش را دریافت کردیم.

در پایان بیانیه دفتر آیت الله سیستانی آمده است: خداوند لبنان و ملت عزیز آن را از هر بلا و شری مصون بدارد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

واکنش دفتر آیت‌الله سیستانی به حملات اسرائیل به لبنان 2
واکنش دفتر آیت‌الله سیستانی به حملات اسرائیل به لبنان 3