شنبه 29 اردیبهشت 1403

واکنش سهراب پورناظری به بیانیه 500 هنرمند برای آزادی میمندی نژاد / "نه این فرد را می شناسم، نه بیانیه ای امضا کرده ام"

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
واکنش سهراب پورناظری به بیانیه 500 هنرمند برای آزادی میمندی نژاد / "نه این فرد را می شناسم، نه بیانیه ای امضا کرده ام"

سهراب پورناظری نوازنده مشهور کشورمان، در خصوص بیانیه بی بی سی و ادعای امضای 500 نفر از هنرمندان برای آزادی میمندی‌نژاد گفت: من اصلا همچین کسی را نمی شناسم و هیچ بیانیه ای را امضا نکرده ام. حمایت من فقط از کار خیری است که انجام شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وب‌سایت بی‌بی‌سی‌فارسی در خبری مدعی شد، 500نفر از اهالی فرهنگ و هنر ایران طی بیانیه‌ای خواستار آزادی شارمین میمندی‌نژاد شده‌اند، در حالی که در ایران بسیاری از سینماگران از این موضوع بی اطلاع هستند. میمندی‌نژاد موسس جمعیت امام علی (ع) است که چندی پیش توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

در میان امضاء‌کنندگان بیانیه منتشرشده در بی‌بی‌سی فارسی، نام اصغر فرهادی، کیهان کلهر، بابک احمدی، بهمن فرمان‌آرا، جعفر پناهی، محمد رسول‌اف، عبدالفتاح سلطانی، رخشان بنی‌اعتماد، لیلی گلستان، فاطمه معتمدآریا، سهراب پورناظری، مهناز افشار، تهمینه میلانی و کامران شیردل دیده می‌شود.

در این خصوص با سهراب پورناظری، آهنگساز، گفت و گویی کوتاه داشتیم و وی درباره میمندی نژاد و فعالیت هایش اظهار بی اطلاعی کرد.

سهراب پورناظری در خصوص امضای این بیانیه و حمایت او از میمندی نژاد به خبرنگار فرهنگی «دانا» گفت: «من درباره فرد خاصی بیانیه امضا نکردم و حمایت من فقط از خیریه ای بوده که کار خیر انجام می داده تا دوباره بتواند فعالیت هایش را از سر بگیرد و من از هیچ فرد خاصی حمایت نکردم.»

وی در ادامه توضیح داد که اصلا هیچ بیانیه ای را امضا نکرده است. «هیچ بیانیه خاصی را من امضا نکردم و دوستان به من گفتند قصد دارند از جمعیت امام علی (ع) که کار خیر می کند، حمایت کنند و اسم فرد خاصی رو هم نیاوردند، من هم به آن ها گفتم که موردی ندارد و من هم حمایت می کنم و درباره این فرد خاصی که مطرح شده، من اصلا او را نمی شناسم.»

پورناظری درخصوص فعالیت های میمندی نزاد نیز گفت: «برخی دوستان به من گفتند مثل اینکه این آقا یکسری توهین ها کرده که من اصلا در جریان این ها نیستم و من به همان دوستان گفتم که اگر این مجموعه کار خیری کرده، من از آن کار خیر حمایت می کنم.»

ظاهرا این بیانیه مستقیما به بی‌بی‌سی ارائه شده است. یعنی آن‌هایی که آن را تنظیم کرده‌اند ترجیح داده‌اند بیانیه‌شان مستقیما از بستر یک رسانه خارجی و آن هم یکی از مساله‌دارترین رسانه‌های فارسی‌زبان منتشر شود. رسانه‌ای که در مسائلی مثل تحریم کشورمان همواره در صف مقدم حضور دارد.

طبق ادعای بی‌بی‌سی 500نفر این بیانیه را امضا کرده‌اند اما تنها اسامی چند نفر منتشر شده است. طبق پیگیری برخی رسانه‌ها کامران شیردل، مستندساز شناخته شده کشورمان که نام او نیز در این بیانیه آورده شده، گفت: «شارمین میممندی‌نژادی کیست؟ من اصلا این جمعیت را نمی‌شناسم و اسم آن را هم نشنیده‌ام.»

انتشار چنین بیانیه‌ها و جمع‌آوری و درج امضاءهای جعلی توسط هسته شناخته‌شده‌ای در میان اهالی سینما و تئاتر مسبوق به سابقه است و پیش از این نیز بیانیه هایی با امضاهای جعلی هنرمندان منتشر شده است.

انتهای پیام /

احسان رستمیان

واکنش سهراب پورناظری به بیانیه 500 هنرمند برای آزادی میمندی نژاد / "نه این فرد را می شناسم، نه بیانیه ای امضا کرده ام" 2