دوشنبه 16 مهر 1403

واکنش طالبان به احتمال استفاده از خاک افغانستان برای جنگ نیابتی

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
واکنش طالبان به احتمال استفاده از خاک افغانستان برای جنگ نیابتی

اقتصادنیوز: معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که گروه‌های تروریستی در افغانستان به طور کامل نابود شده‌اند و هرگز اجازه نخواهیم داد که از خاک این کشور برای جنگ‌های نیابتی استفاده شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «شیر محمد عباس استانکزی»، معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان، با تأکید بر اینکه گروه‌های تروریستی در افغانستان از بین رفته‌اند، هشدار داد اجازه نخواهند داد این گروه‌ها از خاک کشورش برای جنگ‌های نیابتی بهره‌برداری کنند.

استانکزی با اشاره به دستگیری چندین تروریست که پایگاه‌های اصلی آن‌ها در خارج از افغانستان قرار داشت، مدعی شد که این گروه‌ها از خارج به کشور وارد شده‌اند و برخی از کشورهای همسایه خاک خود را برای فعالیت علیه طالبان در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند.

وی در کابل اظهار داشت: «ما به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که خاک افغانستان را علیه امنیت کشورهای دیگر استفاده کند. ما تعامل متقابل داریم و به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم در امور داخلی ما مداخله کند. ما در برابر آنهایی که تهدید امنیتی ایجاد کنند با جدیت و شجاعت می‌ایستیم».

خبر مرتبط افشاگری جمهوری اسلامی درباره ارتباط ایران با طالبان / پای منافع افراد و جریان‌ها در میان است

اقتصادنیوز: یکی از اقداماتی که انتظار می‌رفت دولت چهاردهم در اولین فرصت انجام دهد، اخراج اتباع غیرمجاز افغانستانی موجود در کشورمان است که متأسفانه تاکنون صورت نگرفته است.

معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان تصریح کرد: «همان‌طور که آمریکا و ناتو را شکست دادیم، با تروریست‌های وارداتی که به دنبال جنگ نیابتی در افغانستان هستند نیز مبارزه خواهیم کرد».

پیش از این، طالبان اعترافات تعدادی از اعضای داعش را که گفته بودند در ایالت بلوچستان پاکستان آموزش دیده و به افغانستان اعزام شده بودند را منتشر کرده بود، بر این اساس سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای مدعی شده بود مراکز گروه داعش در خارج از افغانستان و در ایالت بلوچستان پاکستان قرار دارد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
واکنش طالبان به احتمال استفاده از خاک افغانستان برای جنگ نیابتی 2