چهارشنبه 4 مهر 1403

واکنش وزیر اسبق آموزش‌وپرورش به ورود دانش‌آموزان به اعتراضات

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
واکنش وزیر اسبق آموزش‌وپرورش به ورود دانش‌آموزان به اعتراضات

اکرمی درباره علل ورود دانش‌آموزان به اعتراضات اخیر بیان کرد: عوامل گوناگونی در این امر دخیل هستند؛ مشاهده مشکلات اقتصادی و ملاحظه وضع زندگی برای دانش‌آموزان دبیرستانی امری قابل درک، فهم و تهدید است. به هر حال این افراد زندگی خودشان را می‌بینند و از پدر و مادرشان بخصوص اگر هر دو شاغل باشند در رابطه با وضعیت حقوق و توان هزینه کردن در این شرایط چیزهایی را می‌شنوند.

سیدکاظم اکرمی، وزیر اسبق آموزش و پرورش در خصوص وضعیت این روزهای برخی مدارس و ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش کشور در آرام کردن اوضاع مدارس و هدایت دانش‌آموزان توضیح داد: همه مسئولیت‌ها برعهده وزیر است؛ این وزیر است که باید از روانشناسان، جامعه شناسان، متخصصان روانشناسی در حوزه کودک و نوجوان و متخصص علوم تربیتی بهره بگیرد؛ افرادی که فاضل، دانشمند و کارکرده باشند و آن‌ها را کنار هم جمع کند تا بررسی کنند و ببینند مسائل و مشکلاتی که در مدارس به خصوص دبیرستان‌ها به وجود آمده، چه راه‌حلی دارد؟

به گزارش ایلنا، اکرمی درباره علل ورود دانش‌آموزان به اعتراضات اخیر بیان کرد: عوامل گوناگونی در این امر دخیل هستند؛ مشاهده مشکلات اقتصادی و ملاحظه وضع زندگی برای دانش‌آموزان دبیرستانی امری قابل درک، فهم و تهدید است. به هر حال این افراد زندگی خودشان را می‌بینند و از پدر و مادرشان بخصوص اگر هر دو شاغل باشند در رابطه با وضعیت حقوق و توان هزینه کردن در این شرایط چیزهایی را می‌شنوند.

اکرمی افزود: موضوع دیگر این است که یک دانش آموز دبیرستانی اقوامش را که به دانشگاه رفته‌اند و به طور مثال کارشناسی ارشد و دکتری گرفته‌اند را می‌بیند و در جریان است که استخدام و گزینش آنها چه سختی‌هایی دارد و می‌بیند برای این افراد چه مشکلاتی وجود دارد. تازه اگر از این مرحله هم رد شوند، قرار است در وهله اول چقدر حقوق بگیرند؟

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان دبیرستانی از طرق مختلف حتی با وجود قطعی برخی شبکه‌های مجازی در ایران، خود را با هم سن و سال‌هایشان در کشورهای دیگر مقایسه می‌کنند، ادامه داد: این افراد نه تنها وضعیت خود را با کشورهای اروپایی و آمریکایی مقایسه می‌کنند، بلکه خود را با دانش‌آموزان همین کشورهای آسیایی مانند مالزی و سنگاپور نیز مقایسه می‌کنند.

منبع: ایلنا هم اکنون دیگران می خوانند 15 آبان 1401 - 11:15

بیشتر بخوانید

واکنش وزیر اسبق آموزش‌وپرورش به ورود دانش‌آموزان به اعتراضات 2