یک‌شنبه 15 مهر 1403

وجود قریب به 30 هزار معلول در استان یزد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
وجود قریب به 30 هزار معلول در استان یزد

ابهت، مدیر کل بهزیستی استان یزد، تعداد معلولان تحت پوشش این سازمان را 29 هزار 994 و بیان کرد و گفت: از این افراد جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، گفتاری و بیمار روانی مزمن هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، رضا ابهت عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش شیب آسیب های اجتماعی اظهار کرد: در سال‌های اخیر شیب آسیب های اجتماعی زیاد شده است و در این راستا ضرورت اجرای برنامه های پیشگیرانه باید دوچندان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: استان یزد در زمینه طلاق در رتبه 21 کشوری قرار دارد و ازنظر رشد این آسیب، دارای رتبه چهارم در کشور است که بسیار نگران کننده است.

مدیر کل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه انواع آسیب های اجتماعی در استان وجود دارد تصریح کرد: بزرگترین دغدغه ما در زمینه خشونت خانگی است که این موضوع ریشه در اعتیاد دارد.

ابهت عنوان کرد: حدود 20 درصد مراجعان به بهزیستی در بحث آسیب های اجتماعی اتباع هستند و تنها 10 درصد از مراجعان به سازمان را افراد بومی تشکیل می دهد و در مجموع تعداد زیادی از مراجعان بهزیستی به ویژه خدمت گیرندگان بخش اقامتی مربوط به افراد غیربومی استان است.

وی افزود: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم که نیاز به هماری بین بخشی است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: اکنون حدود 500 نفر در استان در نوبت پذیرش فرزند هستند و سالانه حدود 40 فرزند به خانواده های متقاضی در استان واگذار می شود که در این میان برخی از افراد حدود سه تا چهار سال در نوبت هستند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خودگفت: توانمند سازی افراد تحت پوشش سازمان اولویت ما است افتخار ما افزایش افراد تحت پوشش نیست بلکه خارج کردن آن از زیر پوشش و توانمند کردن آنهاست.

مدیر کل بهزیستی استان یزد طرح پیشگیری از تنبلی چشم گروه سنی سه تا 6 سال اشاره کرد و گفت: متاسفانه خانواده ها از این طرح استقبال نمی کنند و فقط 30 درصد کودکان استان در این طرح غربالگری شدند.

وی تعداد معلولان تحت پوشش این سازمان را 29 هزار 994 و بیان کرد و گفت: از این افراد جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، گفتاری و بیمار روانی مزمن هستند.

ابهت تعداد زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی استان را 2 هزار و 500 نفر بیان کرد و گفت: 160 کودک در 14 مرکز شبه خانواده این سازمان مورد حمایت قرار دارند.

معاون پیشگیری بهزیستی یزد اظهار کرد: طبق بررسی های انجام شده خشونت خانوادگی و همسر آزاری و اعتیاد جز مهمترین آسیب های اجتماعی استان هستند و برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای هر گروه سنی برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام /