یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

ورزشکاران ما رکورد‌های شخصی خود را در قونیه نزدند / بازی‌های اسلامی در حد مسابقات جهانی کوچک بود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ورزشکاران ما رکورد‌های شخصی خود را در قونیه نزدند / بازی‌های اسلامی در حد مسابقات جهانی کوچک بود

هاشم صیامی گفت: اگر ورزشکاران ما رکورد‌های خود را در قونیه تکرار می‌کردند به طور حتم مدال می‌گرفتند.

هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره اینکه پیش بینی اش از کسب 5 مدال در بازی‌های کشور‌های اسلامی محقق نشد، گفت: من گزافه و روی هوا حرف نزدم که پیش بینی کرده بودم 5 مدال در این مسابقات کسب می‌کنیم. اگر برخی از ورزشکاران همانند ریحانه مبینی، مهسا میرزا طبیبی و رضا مقدم رکورد‌های خودشان را می‌زدند به طور حتم مدال می‌گرفتند.

فصیحی با همین رکورد در بازی های آسیایی مدال طلا می گیرد 

او ادامه داد: ما روی مدال آوری برخی از ورزشکاران در مسابقات کشور‌های اسلامی حساب باز کرده بودیم، اما آن‌ها نتوانستند رکورد خود را تکرار کنند و در نهایت فقط 2 مدال نقره و برنز در این مسابقات به دست آوریم. البته تفتیان و فصیحی رکورد‌های خوبی در این رقابت‌ها زدند و فصیحی با همین رکورد می‌تواند در بازی‌های آسیایی مدال طلا بگیرد. سطح مسابقات بالا بود و حضور دوندگان آفریقایی، آسیای میانه و آمریکایی باعث شده بود که این رقابت‌ها در حد مسابقات جهانی کوچک برگزار شود.

شاید روز حدادی نبود تا رکورد خوبی بزند 

صیامی درباره ناکامی حدادی در کسب مدال در بازی‌های کشور‌های اسلامی گفت: حدادی ورزشکار حرفه‌ای است و شاید آن روز، روزش نبود که نتوانست رکورد خوبی بزند. ما نباید به سرمایه‌های ورزشی خود بی توجهی کنیم و هر تصمیمی که برای سایر ورزشکاران می‌گیریم برای حدادی هم گرفته می‌شود. سازمان تیم‌های ملی شرایط ورزشکاران را به ما اعلام می‌کند و ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

من وارد مسائل حاشیه ای نمی شوم 

او درباره اظهارات حدادی مبنی بر وزش باد باعث برگشت پرتاب هایش شده بود، گفت: این صحبت‌ها درست نیست. البته تفتیان هم از شرایط برگزاری مسابقات راضی نبود و بیان کرد که در زمان شروع مسابقات یک مقدار معطل شده بود. برای گرفتن یک مدال متغیر‌های زیادی صورت می‌گیرد. البته من وارد بحث حاشیه‌ای نمی‌شوم و بیشتر تلاش می‌کنم تا ایرادات را کمتر کنم.

ناکامی دو و میدانی کاران در قونیه را بررسی می کنیم 

رئیس فدراسیون دو و میدانی گفت: 4، 5 ورزشکار ما در بازی‌های کشور‌های اسلامی مقام چهارمی را به دست آوردند و رکورد‌های آن‌ها در رنکینگ آسیا بالا است و با این رکورد‌ها می‌توانیم چند سهمیه المپیک کسب کنیم. البته ناکامی ورزشکاران خود در کسب مدال را بررسی می‌کنیم تا اقدامات لازم را انجام بدهیم.

رضایی خارج از کمپ تیم ملی در قونیه اسکان یافت 

او درباره اینکه چرا علی رضایی با وجود کرونایی بودن به بازی‌های کشور‌های اسلامی رفت، گفت: ما درخواست کرده بودیم تا سهمیه مان برای این مسابقات زیاد شود که مورد موافقت قرار نگرفت. به هر حال ما 4 سهمیه برای مربیان و یک سهمیه برای سرپرستی داشتیم که علی رضایی را برای حضور در این مسابقات معرفی کردیم. تست اول رضایی قبل از اعزام تیم دو و میدانی به مسابقات مثبت شد و او به همراه تیم به مسابقات نرفت، اما او بعد از چند روز تستش منفی شد. البته او به کمپ تیم ملی در ترکیه نرفت و در جای دیگر اسکان یافت.

صیامی درباره اینکه چرا حدادی در هتل جداگانه اقامت داشت، گفت: متاسفانه ماساژور حدادی به ویروس کرونا مبتلا شد و با وجود اینکه تست حدادی منفی شد، اما او تصمیم گرفت جدا از سایر ملی پوشان باشد تا اتفاقی رخ ندهد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی پایه و آبی