یک‌شنبه 27 خرداد 1403

ورود دستگاه قضا به حادثه آتش‌سوزی واحد تولیدی گرمسار

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
ورود دستگاه قضا به حادثه آتش‌سوزی واحد تولیدی گرمسار

رییس کل دادگستری استان سمنان پس از وقوع حادثه آتش‌سوزی در یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی گرمسار، دستورهای قانونی را به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی بعدی صادر کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام محمدصادق اکبری اطهار کرد: حوالی ظهر امروز آتش سوزی در یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی گرمسار رخ داد و به محض اطلاع دستورات لازم به مسئولان قضایی گرمسار صادر شد.

وی با اشاره به اینکه این حادثه تلفات جانی نداشته است، افزود: گزارش‌های اولیه از عدم رعایت اصول ایمنی و مجاز در بهره برداری از سوله تولید محصولات پلاستیکی حکایت می‌کند که منجر به بروز خسارت‌های مالی زیادی شده است.

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: به مسئولان قضایی گرمسار تکلیف شد علاوه بر بازدید میدانی و بررسی علل وقوع حادثه، برای حفظ جان اشخاص و جلوگیری از وقوع انفجارهای بیشتر که باعث آسیب به واحدهای تولیدی دیگر و وقوع حوادث احتمالی بعدی شود، ورود کنند.

حجت‌الاسلام اکبری تصریح کرد: مسوولان قضایی گرمسار و سراسر استان سمنان باید علاوه بر شناسایی واحدهای تولیدی که به طور غیرمجاز فعالیت دارند و دعوت از متصدیان مربوطه با بسیج مسوولان اجرایی متولی، مشکلات را شناسایی و رفع کرده و درصدد فعالیت قانونی و ایمن تمامی بنگاه‌های اقتصادی حوزه‌های قضایی برآیند.

وی افزود: برخی از تجهیزات و محصولات این شرکت بر اثر آتش‌سوزی تخریب یا بلااستفاده شده و تشخیص علت قطعی وقوع حادثه در حال بررسی است.

رییس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: حمایت قانونی از واحدهای تولیدی در راستای تحقق شعار سال و جامه عمل پوشاندن به منویات رهبر معظم انقلاب و رییس قوه قضاییه در دستور کار دستگاه قضایی استان است و با بررسی کامل ابعاد این حادثه، علل وقوع آن، میزان دقیق خسارت و عمدی یا غیرعمدی بودن پیگیری خواهد شد.

حوالی ساعت 12 امروز (پنجشنبه) یک واحد تولیدی پلاستیک در شهرک صنعتی فجر گرمسار دچار آتش‌سوزی گسترده شد که مصدومیت یک نفر و خسارت مالی زیادی به دنبال داشت.

با توجه به حریق سنگین و گسترده، سه دستگاه خودرو آتش‌نشانی و 2 دستگاه تانکر آب پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

به دلیل وسعت آتش‌سوزی، نیروها و خودروهای اطفای حریق از ایستگاه‌های آتش‌نشانی همجوار از جمله ایوانکی نیز عازم محل آتش‌سوزی شدند و پس از حدود 2 ساعت حریق اطفاء شد.

شهرستان گرمسار دارای حدودی نیمی از واحدهای صنعتی استان سمنان است و سه شهرک صنعتی ایوانکی، فجر و پایتخت در این شهرستان در غربی‌ترین نقطه استان و در جوار تهران قرار دارند.

استان سمنان 25 شهرک و ناحیه صنعتی و 2 منطقه ویژه اقتصادی تصویب شده دارد.