شنبه 14 مهر 1403

ورود 292 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به نماد‌هایی با ارزش بازار کمتر از 40 همت

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ورود 292 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به نماد‌هایی با ارزش بازار کمتر از 40 همت

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بورس امسال روز‌های سخت و ناامید کننده‌ای را پشت سرگذاشت و شرایط بحرانی را تجربه کرد.

او گفت: امروز همزمان با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، تابلوی معاملات بعد از مدت‌ها تمام سبزپوش شد و شاخص کل بورس تهران 88 هزار واحد رشد کرد که بیشترین رشد شاخص کل طی یک روز برای امسال به حساب می‌آید و به 2 میلیون و 185 هزار واحد رسید. در معاملات امروز بازار 595 سهم مثبت و 80 سهم منفی معامله شد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: بارقه‌های امیدی که به بازار برگشته در روز‌های پیش رو با کاهش هیجان اولیه، در انتظارات اقدامات اساسی در راستای بهبود شرایط بنیادی و دوری از دستکاری‌ها خواهد بود. امید است با تحقق سیاست‌های غیرمداخله گرایانه و اعتمادسازی بازار سرمایه جان دوباره بگیرد.

او می‌گوید: امروز ارزش کل معاملات 21,590 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 5,905 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است. رکورد ورود پول به مبلغ 2127 میلیارد تومان ورود حقیقی به بازار داشته ایم. ورود 292 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به نماد‌هایی با ارزش بازار کمتر از 40 هزار میلیارد تومان و ورود 1835 میلیارد تومان به نماد‌های با ارزش بازار بیش از 40 هزار میلیارد تومان به ثبت رسید همچینن در طی معاملات امروز صندوق‌های اهرمی در محدوده 10 درصدی صف خرید و حجم‌های بالا را تجربه کردند.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور