شنبه 29 اردیبهشت 1403

وزارت اقتصاد

وزارت اقتصاد

وب‌گاه گسترش

از جمله چالش‌هایی که بازار لوازم یدکی با آن دست و پنجه نرم می‌کند، بحث کالاهای تقلبی و قاچاق است. در این بازار به وضوح شاهد تعداد زیادی کالای بدون شناسه و هویت هستیم که اعتبار این بازار را زیر سوال برده و مصرف‌کنندگان را سرگردان کرده اند.

وب‌گاه گسترش

مجوزها و پروانه‌های کسب‌وکار از اردیبهشت 1403 الکترونیکی می‌شود و مجوزهای کاغذی دیگر اعتبار ندارند؛ خبری که روزهای پایانی سال 1402 به همه اصناف التیماتوم داد که زمان خداحافظی با جواز کسب قاب‌شده بالای دخل مغازه فرا رسیده است.

وب‌گاه گسترش

وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حین اشاره به بازبینی آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم، توضیح داد که در حوزه لوازم خانگی، کشور خودکفا است و مشکل اصلی در این زمینه نبود بازار است. او اظهار کرد که در صورت ممنوعیت واردات کالاهایی توسط قانون، اقدامات لازم برای رعایت این قانون انجام خواهد شد.

وب‌گاه گسترش

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در سال 1402 اعلام کرد که 44 خط تولید جدید و 96 داروی جدید وارد بازار دارویی کشور شده است.

وب‌گاه ورزش سه

کار واگذاری پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از 6 بانک و فروش استقلال به کنسرسیوم پتروشیمی های زیرمجموعه شرکت هلدینگ خلیج فارس تمام شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس سازمان بورس در برنامه تلوزیونی از تصمیمات اتخاذ شده در دستگاه‌های مختلف اقتصادی بدون در نظر گرفتن اثرات آن بر سایر بخش‌ها انتقاد و تاکید کرد که وقتی سود بانکی روی 30 و 35 درصد باشد، سایر سرمایه‌گذاری‌ها کمتر خواهند بود..

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس دفتر رییس جمهور بدنبال تدوین بسته سیاستی راهکارهای مهار تورم توسط جهاددانشگاهی، در نامه‌ای به وزیر امور اقتصاد و دارایی و رییس کل بانک مرکزی خواستار بهره‌برداری از توصیه‌های سیاستی این بسته شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

در روزهای گذشته دولت اطلاعات جداول لایحه بودجه سال 1403 یا همان بخش دوم لایحه بودجه سال جاری را منتشر کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

علی‌آبادی گفت: تاکنون 133 هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد 50 هزار خودرو در گمرکات کشور است و 8000 خودرو به مردم تحویل داده شده است.

وب‌گاه ورزش سه

مدیران استقلال نسبت به این موضوع که ابتدا سهام باشگاه پرسپولیس واگذار می شود، معترض هستند.

خبرگزاری تسنیم

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت: برنامه نهضت احیای واحدهای اقتصادی برای سال 1403 احیای 4 هزار واحد جدید است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس اتاق بازرگانی ایران از پیشنهادی برای رفع تعهد‌های ارزی تا سقف یک میلیون دلار و برای واحد‌های کوچک و صادرکنندگانی که در سطح رقم‌های پایین‌تری صادرات دارند خبر داد.

وب‌گاه گسترش

علی فرهادی گفت: صفر شدن مطالبات آموزش و پرورش که محقق نشد هم‌اکنون میزان مطالبات از 43 هزار میلیارد تومان به 6 هزار میلیارد کاهش یافته است و اگر 6 هزار میلیارد تومان دریافت می‌کردیم، رقم مطالبات صفر می‌شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس اتاق بازرگانی ایران از پیشنهادی برای رفع تعهد‌های ارزی تا سقف یک میلیون دلار و برای واحد‌های کوچک و صادرکنندگانی که در سطح رقم‌های پایین‌تری صادرات دارند خبر داد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد با بیان اینکه 25 اردیبهشت تاریخ قانونی برای تبدیل همه پروانه‌های کسب به شناسه یکتا است، گفت: پس از این تاریخ به صورت تدریجی شاهد قطع خدمات دولتی و حکومتی به واحدهای صنفی بدون شناسه یکتا خواهیم بود.

وب‌گاه گسترش

چند سالی می‌شود که ارزهای مجازی، نظام پولی و بانکی و فلسفه وجودی آنها را به‌چالش کشیده‌اند. این چالش‌ها تنها به نظام پولی و بانکی محدود نشده و دامنه آن به‌حدی گسترده است که حوزه‌های دیگر جامعه و علوم مانند حقوق، اقتصاد و سیاست را نیز متاثر ساخته و خیل وسیعی از پرسش‌ها و ابهامات خرد و کلان را پیش‌روی آنها قرار داده است.