جمعه 14 اردیبهشت 1403

وزارت نیرو

وزارت نیرو

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر ظرفیت فعلی صادرات تجدیدپذیر‌ها معادل ظرفیت 25 درصد صادرات کل برق کشور است که بیش از این هم می‌تواند توسعه پیدا کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بابک محمودی اظهار داشت: از امروز، 28 فروردین تا ساعت 15 و 30 دقیقه، استان‌های بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر در نشست آشنایی تولیدکنندگان برق با سازوکار جدید جریان مالی صنعت برق، گفت: از سال گذشته مشترکان با قدرت قراردادی بالای یک مگاوات مکلف به خرید برق از بورس انرژی شدند و در این مرحله شرکت‌های توزیع، عمده برق مورد نیاز خود را از این طریق خریداری می‌کنند. مدیرعامل توانیر با اشاره به عزم دولت و وزارت نیرو بر عدم مداخله...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در پی بارش باران های شدید و مداوم در تانزانیا، ده ها نفر در این کشور جان خود را از دست دادند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از صدور دستور تخلیه سه روستا در شهرستان های جازموریان و منوجان به دلیل طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب طی امروز (سه شنبه) خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزارت نیرو اعلام کرد: در سال 1402 و در مقایسه با سال 1401، میزان برق تحویلی به بخش‌های مختلف اعم از خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعتی، تجاری و سایر مصارف 5.2 درصد افزایش داشت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس مرکز بین‌الملل و هماهنگی دیپلماسی وزارت نیرو گفت: پیش‌بینی می‌شود در 3 الی 5 سال آینده با راهبری‌های دولت سیزدهم بیش از 5 میلیارد دلار درآمد ارزی از محل صدور خدمات فنی و مهندسی داشته باشیم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مجتبی اکبری، رئیس مرکز بین‌الملل و هماهنگی دیپلماسی وزارت نیرو در نشست خبری افتتاح پروژه «سد و نیروگاه اومااویا» سریلانکا، گفت: پروژه چند منظوره اومااویا با حضور مقامات ارشد دو کشور ایران و سریلانکا به زودی به طور رسمی افتتاح می‌شود. وی با بیان اینکه شرکت فراب در کشور سریلانکا از سال‌های گذشته پروژه بزرگ و چندمنظوره اومااویا را آغاز کرده است،...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت نیرو گفت: سال گذشته 600 میلیون دلار صادرات فنی و مهندسی حوزه آب و برق بود که این میزان در چند سال آتی تا 5 میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند.

خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل توانیر از ابلاغ مصوبه نرخ خرید برق از مولدهای تولید پراکنده در سال 1403 خبر داد و گفت: براساس این ابلاغیه، قیمت خرید برق از نیروگاههای مقیاس کوچک متصل به شبکه در ساعات اوج مصرف به 908 تومان به ازای هر کیلووات ساعت افزایش یافت.

خبرگزاری تسنیم

مدیر امور بین‌الملل وزارت نیرو از هدف‌گذاری ارزآوری 5 میلیارد دلاری سالانه از صادرات خدمات مهندسی آب و برق در 4 یا 5 سال آینده خبر داد.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری خبرنگاران جوان

به گفته کارشناسان، نقش مشارکت مردم در طرح جهش تولید و ارتقای امنیت غذایی محوری است که لازمه دستیابی به این امر مهم با حمایت از بهره برداران و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و تعاونی‌ها تحقق می‌یابد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در سال 1402 در ذیل بازار سرمایه در راستای استفاده از ابزارهای این بازار در راستای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر انجام شد، راه‌اندازی بازار برق سبز در بورس انرژی ایران بود. بازاری که به توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر منجر خواهد شد و با وجود عمر اندک خود توانسته است سهم قابل توجهی به دست آورد. به همین منظور با علی نقوی، مدیرعامل بورس انرژی به گفت‌و‌گو در...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ستاد مدیریت سیل وزارت نیرو با صدور هشدار قرمز، بر آمادگی مردم و دستگاه‌های اجرایی در استان‌های جنوبی برای وقوع احتمالی سیل تاکید کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

ستاد مدیریت سیل وزارت نیرو با صدور هشدار قرمز، بر آمادگی مردم و دستگاه‌های اجرایی در استان‌های جنوبی برای وقوع احتمالی سیل تاکید کرد.