جمعه 30 شهریور 1403

وزش باد و گرد و خاک تا 5 روز آینده در شرق و شمال‌شرق

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
وزش باد و گرد و خاک تا 5 روز آینده در شرق و شمال‌شرق

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام باران و وزش باد در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین و البرز از وزش باد و گرد و خاک طی 5 روز آینده در شرق و شمال شرق خبر داد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز جمعه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین و البرز، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. فردا این وضعیت در برخی نقاط از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل دریای خزر تداوم دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: یکشنبه اول مهر در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، رگبارهای پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌هد. دوم و سوم مهر در شمال َآذربایجان شرقی، ارتفاعات اردبیل، نقاطی از گیلان بارش پراکنده تداوم دارد.

نقشینه توضیح داد: وزش باد شدید از یکشنبه و در ساعت‌های بعدازظهر در غرب و شمال‌غرب پیش بینی شده است که در نقاط مستعد می‌تواند ایجاد گردوخاک کند.

به گفته وی، در 5 روز آینده نقاطی از شرق و شمال‌شرق در برخی از ساعت‌ها باد و گرد و خاک دارند همچنین در 3 روز آینده خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بیشینه دمای امروز تهران 29، شنبه 31 و یکشنبه به 32 درجه بالای صفر می‌رسد. همچنین طی 3 روز آینده آسمان تهران صاف تا کمی ابری پیش‌بینی شده است.