پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

وزیر بهداشت پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و کادر درمان را پیگیری کند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
وزیر بهداشت پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و کادر درمان را پیگیری کند

حجت‌الاسلام رئیسی تسریع در پرداخت حقوق و مطالبات بیمارستان‌ها و کادر درمان را جلوه عملی قدردانی از پزشکان و پرستاران زحمتکش کشور دانست.

رئیس جمهور در جلسه صبح امروز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به کاهش آمار ابتلا و فوتی‌های ناشی از شیوع ویروس کووید19، ضمن قدردانی از تلاش‌های کادر درمان در طول دو سال اخیر تسریع در پرداخت حقوق و مطالبات بیمارستان‌ها و کادر درمان را جلوه عملی قدردانی از پزشکان و پرستاران زحمتکش کشور دانست و از وزیر بهداشت خواست تا با جدیت آن را پیگری کند.

گفته می‌شود در دو سال گذشته در شش نوبت از زحمات قشر زحمت کش پرستاری شامل سنواتی سال 99، افزایش حقوق نیمه سال 99 تا سنواتی 1400، اعمال فوق العاده ویژه و اعمال بند «و»، پاداش و کارانه کرونا تقدیر به عمل آمده، ضمن اینکه تعرفه گذاری خدمات پرستاری هم بالاخره بعد از 14 سال اجرایی شد.

بسیاری از جامعه پرستاری این افزایش حقوق و پاداش‌ها را تأیید می‌کنند، اما آن را حقوق معوق می‌دانند که در این دو سال کرونایی پرداخت شده است، اما برخی نیز منکر دریافت این مبالغ می‌شوند و می‌گویند چیزی برای آن‌ها منظور نشده است.

بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت درباره اینکه «آیا افزایش حقوقی برای کادر نظام سلامت در سال آینده خواهید داشت؟»، گفته بود که افزایش حقوق در راستای مصوبات دولت است؛ یعنی به هر میزان که برای کارمندان دیگر باشد افزایش حقوق خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه همچنین با اشاره به اینکه میزان ابتلا به بیماری کاهش یافته و در برخی روزها به لطف خدا حتی یک مورد فوتی هم نداشتیم، گفت که نباید سبب عادی‌انگاری نسبت به رعایت اصول بهداشتی شود.

چندی است میزان تلفات ویروس کرونا در کشور به دلیل استمرار واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم کاهش محسوسی داشته و در برخی روزها حتی به صفر نیز رسیده است.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 232 نفر مبتلای جدید شناسایی شد که با احتساب این تعداد، مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به هفت میلیون و 235 هزار و 928 نفر رسیده است.

از تعداد بیماران بستری در کشور تاکنون هفت میلیون و 61 هزار و 352 نفر بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

در 24 ساعت گذشته دو بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون 141 هزار و 379 نفر در کشور بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند.

از شمار مبتلایان شناسایی شده، 30 نفر بستری‌های بیمارستان به شمار می‌روند و 228 نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت