یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

وزیر خارجه آمریکا: روند عادی‌سازی سعودی پیشرفت بسیار خوبی داشته است

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
وزیر خارجه آمریکا: روند عادی‌سازی سعودی پیشرفت بسیار خوبی داشته است

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو؛ «آنتونی بلینکن» روز پنجشنبه در نشست خبری مشترک با همتای مصری خود «سامح شکری» در قاهره، افزود: فکر می‌کنم درحال نزدیک شدن به توافق در روابط ریاض و تل‌آویو هستیم، اما جدول زمانی برای آن نمی‌توان تعیین کرد. بلینکن گفت [طبق روند عادی‌سازی] قرار بوده 10 اکتبر برای این موضوع به منطقه سفر کند؛ و افزود که تمرکز فعلی در مذاکرات عادی‌سازی، بر مسئله فلسطین است. بلینکن...

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو؛ «آنتونی بلینکن» روز پنجشنبه در نشست خبری مشترک با همتای مصری خود «سامح شکری» در قاهره، افزود: فکر می‌کنم درحال نزدیک شدن به توافق در روابط ریاض و تل‌آویو هستیم، اما جدول زمانی برای آن نمی‌توان تعیین کرد.

بلینکن گفت [طبق روند عادی‌سازی] قرار بوده 10 اکتبر برای این موضوع به منطقه سفر کند؛ و افزود که تمرکز فعلی در مذاکرات عادی‌سازی، بر مسئله فلسطین است.

بلینکن ادامه داد: ما پیشرفت بسیار خوبی در حدود یک ماه گذشته داشتیم و هنوز کارهایی هست که باید انجام دهیم، اما به نظرم پیشرفت واقعی و خوب بوده است.

پیش از این یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت که فقط چند مسئله محدود مانده که برای عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی باید حل شود.

گفتنی است بلینکن روز چهارشنبه در شهر جده با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار و گفتگو کرده بود.

«روابط دوجانبه و زمینه‌های همکاری، تازه‌ترین رویدادهای منطقه‌ای و بین‌المللی، ازجمله تحولات غزه» از موضوعات گفتگوی دو طرف عنوان شده است.