یک‌شنبه 1 مهر 1403

وزیر دادگستری زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا در آورد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
وزیر دادگستری زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا در آورد

وزیر دادگستری با حضور در هنرستان دخترانه شهادت در منطقه 6 آموزش پرورش تهران، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا در آورد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امین‌حسین رحیمی؛ وزیر دادگستری در نخستین روز از مهرماه و همزمان با آغاز سال تحصیلی با حضور در هنرستان دخترانه شهادت در منطقه 6 آموزش و پرورش تهران ضمن دیدار و گفت‌وگو با دانش‌آموزان و مربیان این هنرستان، در مراسمی زنگ آغاز سال تحصیلی را به صدا در آورد.

رحیمی در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی، تقارن سال تحصیلی جدید با میلاد پیامبر اسلام (ص) را به فال نیک گرفت و گفت: پیامبر اسلام برای همه ما و در همه زمینه‌ها الگویی ممتاز در جهت رسیدن به زندگی سعادتمندانه است.

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید به صدا درآمد

وی اساس کار پیامبر اسلام را بر مبنای اخلاق حسنه و مکارم اخلاقی برشمرد و گفت: پیامبر اسلام پیامبر رحمت و مهربانی و پیامبر مکارم اخلاقی است و برای ما به عنوان یک شهروند، یک مربی و یک دانش‌آموز و به‌خصوص برای کسانی که در حکومت مسئولیت دارند الگویی کامل و ارزشمند است.

وزیر دادگستری همچنین به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگران و مدافعان میهن گفت: رژیم بعث عراق در شهریور 59 با سودای فتح سریع پایتخت کشورمان به ایران حمله کرد و کشورهای دیگر نیز برای به زمین زدن انقلاب اسلامی به کمک صدام رفتند، اما مردم ایران از هر گوشه و کنار به جبهه‌ها شتافتند و از میهن و خاک عزیزمان دفاع کردند.

وی گفت: خیلی‌ها جان و زندگی خود را فدا کردند تا ما در امنیت و آسایش زندگی کنیم، همه ما به‌خصوص مسئولین باید نسبت به خون شهدا و ایثار و از خودگذشتگی همه کسانی که از میهن دفاع کردند دغدغه و اهتمام جدی داشته باشند.

رحیمی اظهار کرد: ما در دولت و بر اساس قانون وظیفه داریم زمینه تحصیل همه دانش‌آموزان و همه فرزندانی که در سن آموزش هستند را فراهم کنیم، تحصیل برای یافتن راه درست زندگی است. وظیفه دیگر ما فراهم آوردن زمینه اشتغال و بهره‌مندی از دانش کسب شده در دوره تحصیل برای پیشرفت کشور است و همه تلاش خود را در این زمینه به کار می‌بندیم.