شنبه 14 مهر 1403

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کهگیلویه‌وبویراحمد سفر می‌کند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کهگیلویه‌وبویراحمد سفر می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس امین درخشان ظهر امروز یک شنبه 27 اردیبهشت ماه در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد که در استانداری این استان برگزار شد با ارائه گزارشی از فعالیت های این دستگاه در سال جاری، اظهار کرد: نگاه مردمی دولت بنیان فرهنگی دارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای شعار دولت، برنامه ریزی و تمرکز ویژه ای به ویژه در مردمی کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه فرهنگ و مردم مکمل هم هستند، گفت: سند تحول فرهنگی استان بر همین اساس تدوین شده و شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهیه سند مردمی دولت سیزدهم نقش آفرین بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از 100 فعالیت دارای تنوع و تکثر در حوزه‌های دینی، قرآنی، رسانه، شعر، موسیقی، تئاتر و نمایش در دستور کار این اداره کل قرار دارد، افزود: این سختی کار را نشان می دهد و در حوزه فرهنگ مشکلات جدی وجود دارد.

درخشان با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی در 10 سال گذشته از یک میلیارد تومان عبور نکرده، یادآور شد: این در حالی است که در سال 90 برای هر متر بنر باید هزار تومان هزینه می شد و اکنون هر متر به 60 هزار تومان نیاز دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه های فرهنگی را بسیار بالا دانست و ادامه داد: اگر در حوزه مسائل فرهنگی مشکلات برطرف نشود، در حوزه های دیگر دچار مشکل خواهیم شد.

وی خبر خوشی در خصوص پروژه بزرگ مجتمع فرهنگی و هنری یاسوج داد و گفت: تفاهم نامه این پروژه در وزارت ارشاد امضا شده و تیم های کاری سرمایه گذاری مستقر شدند، سرمایه گذار خواهد آمد و 15 دی ماه وزیر فرهنگ برای حضور در کنگره شهید سلیمانی به استان می آید و عملیات اجرایی پروژه آغاز می‌شود.

درخشان افزود: در مورد پروژه فرهنگی و هنری گچساران اعتبارات خوبی تخصیص داده شده و روی روال قرار گرفته و امیدواریم تا دو سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی در بحث آسیب های اجتماعی در استان برگزار کردیم و برنامه های متعددی در سطح شهرستان‌ها داشتیم و استقبال خوبی از آنها صورت گرفت.

وی اظهار کرد: همچنین شورای فرهنگ عمومی اکنون در همه شهرستان های استان برگزار می‌شود.

درخشان با اشاره به اینکه در شرایط اخیر بیشتر نگاه ها متوجه حوزه فرهنگ بوده، تاکید کرد: جنگ امروز، جنگ فرهنگ و رسانه است، اما میزان اعتبارات تناسبی با این توقعات و انتظارات ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظام بودجه ریزی در سطح کلان در توجه به استان ها مستلزم بازنگری است.

انتهای پیام /