سه‌شنبه 10 مهر 1403

وزیر کار: معدنکاران طبس قربانیان نظام ناکارآمد بودند

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
وزیر کار: معدنکاران طبس قربانیان نظام ناکارآمد بودند

احمد میدری دوشنبه شب نهم مهر 1403 در نخستین جلسه شورای دولت چهاردهم و بخش خصوصی اظهار داشت: در بحث معدن آئین نامه داشته ایم که امکان اجرای آن وجود نداشت. همچنین در بحث سخت و زیان اور آیئن نامه امکان اجرا ندارد در آئین نامه معادن تکلیف کردیم که همه ماشین آلات و تجهیزات معادن باید استاندارد شود که از سال 1396 بعد از حادثه معدن یورت چهار وزیر تعاون مکاتبه کردند که استاندارد‌ها تعریف شود، اما دانش بسیار محدود بوده است.

به گزارش ایرنا، وی افزود: آزمایشگاه‌های مرجع وجود ندارد و ماشین آلات و تجهیزات از نظر ما و سازمان استاندارد فاقد ایمنی لازم هستند.

میدری با بیان اینکه اقتصاد معادن کوچک است گفت: شرکت‌هایی که به استاندارد کردن شرکت‌هایی که در دانش فنی کمک کنند، نداریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مساله آئین نامه مشاغل سخت و زیان آور نیز به همین شکل است بحث سخت و زیان آورد بودن به زیان کارگران و کارفرمایان است و هزینه سنگینی را بر سازمان تامین اجتماعی بار می‌کند.

وی ادامه داد: تمایل داریم هر جایی که شرایط سخت و زیان اور تغییر کند ما آمادگی همراهی داریم ما شرکتی که با معیار‌های دقیق اعلام کند که می‌تواند کارگاه‌ها و واحد‌ها را از شرایط سخت و زیان اور بیرون بیاورد نداریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 850 هزار بازنشسته از محل مشاغل سخت و زیان اور داریم، گفت: اراده وزارتخانه کار است که کارگران کمتری در شرایط زیان و سخت کار کنند ما تنها امتیازی که می‌توانیم به کارگران ارائه کنیم بازنشسته کردن زودتر از موعود است.

میدری ادامه داد: برای مشاغل سخت و زیان اور باید طبقه بندی مشاغل صورت گیرد.

وی درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به ایمنی معادن افزود: در چند ماه آینده درگیر معادن هستیم در معادن با کارشناسان وزارت نفت به راه حل‌هایی رسیده ایم که امیدواریم شاهد این مسایل و حوادث معادن نباشیم.

از میان اخبار

یک حادثه عجیب جان کارگر معدن را در مس سرچشمه گرفت 

(ویدیو) آدم ربایی شرکت‌های هرمی در قم و تهران