چهارشنبه 4 مهر 1403

وضعیت سفید بازار مسکن مستاجران؛ موجران کوتاه آمدند

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
وضعیت سفید بازار مسکن مستاجران؛ موجران کوتاه آمدند

اقتصادنیوز: رصد بازار اجاره در هفته اول مهرماه نشان می‌دهد که با پایان یافتن فصل گرم اجاره، موجران نیز از قیمت‌های پیشنهادی خود عقب‌نشینی کرده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بررسی بازار رهن و اجاره در هفته اول مهرماه نشان می‌دهد که با پایان یافتن فصل گرم اجاره، موجران نیز از قیمت‌های پیشنهادی خود عقب‌نشینی کرده‌اند چراکه بنا به مشاهدات ما از فایل‌های منتشر شده در پلتفرم‌های بازار مسکن، تعداد فایل‌های قرمز (از میانگین قیمت منطقه بالاتر) کاهش چشمگیری داشته است و تعداد فایل‌های سیاه (در محدوده میانگین قیمت منطقه) و سبز (پایین‌تر از میانگین قیمت منطقه) قابل توجه است.

به نظر می‌رسد که عواملی همچون کاهش مراجعه مستاجران در فصل پاییز، رکود در بازار اجاره و عدم تمایل و توانایی مستاجران به پرداخت مبالغ بالا و میل بیشتر به تمدید قرارداد، منجر به فشار بر موجران برای تعدیل قیمت‌ها شده باشد.

خبر مرتبط غایب بزرگ بازار مسکن در آخرین ماه تابستان / تغییر «قیمت پیشنهادی» در معاملات

اقتصادنیوز: معاملات مسکن شهریور یک غایب دووجهی داشت. نتایج تحقیقات میدانی «دنیای‌اقتصاد» از آنچه بر این بازار گذشته، حاکی است، میانگین «قیمت پیشنهادی» در فایل‌های شهر تهران حدود 2درصد تغییر مثبت پیدا کرد. با این حال از «هیجان قیمتی و رفتاری» خبری نبود. فهرست رخدادهای اخیر بازار از نقش «نرخ سود بانکی» و «انتخابات آمریکا» حکایت دارد.

در محله شهر زیبا، برای رهن کامل واحدی 100 متری و 18 سال ساخت، 900 میلیون تومان و در محله جنت آباد، برای واحدی 61 متری و 20 سال ساخت، 750 میلیون تومان تعیین شده است.

در محله وحیدیه، واحدی 60 متری و 7 سال ساخت، 670 میلیون تومان رهن کامل و در محله خواجه نظام، واحدی 45 متری و 4 سال ساخت، 450 میلیون تومان رهن کامل در نظر گرفته شده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
وضعیت سفید بازار مسکن مستاجران؛ موجران کوتاه آمدند 2
وضعیت سفید بازار مسکن مستاجران؛ موجران کوتاه آمدند 3