سه‌شنبه 12 تیر 1403

وضع تحریم‌های جدید علیه این کشور توسط اتحادیه اروپا

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
وضع تحریم‌های جدید علیه این کشور توسط اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا امروز از وضع تحریم های جدیدی علیه بلاروس خبر داد.

بروکسل امروز شنبه در بیانیه ای از تمدید برخی تحریم های اقتصادی علیه بلاروس خبر داد.

خبر مرتبط حمله اوربان به موضع اتحادیه اروپا در جنگ روسیه و اوکراین

نخست‌وزیر مجارستان اظهار داشت: رهبری اتحادیه اروپا در تلاش است تا این بلوک را به خصومت در اوکراین بکشاند تا روسیه را شکست دهد.

به گزارش وبگاه اتحادیه اروپا، بروکسل در این خصوص اعلام کرد که تعدادی از تحریم هایی که پیشتر علیه روسیه اعمال شده بود را علیه بلاروس نیز اعمال کرده است.

بر اساس بیانیه منتشر شده، اتحادیه اروپا واردات طلا، الماس، هلیوم، زغال سنگ و محصولات معدنی و همچنین نفت خام از بلاروس را ممنوع کرده است.

خبر مرتبط واکنش کرملین به مسئول جدید اتحادیه اروپا / اظهارات سازش‌ناپذیر کالاس

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از نامزد تصدی مسئولیت سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دلیل مواضع تند ضد روسیه انتقاد کرد.

دربیانیه صادره در وبگاه اتحادثه اروپا اضافه شده است که تحریم های امروز تجارت، خدمات، حمل و نقل و دور زدن محدودیت های پیشتر اعمال شده را هدف قرار می دهد.

بهانه ادعایی بروکسل از این اقدام خصمانه، «یکپارچگی اقتصادی بین بلاروس و روسیه و نیز انسداد خلأهایی است که می تواند به بلاروس اجازه دور زدن محدودیت های اعمال شده بر مسکو را بدهد».

ارتش روسیه 24 فوریه سال 2022 (5 اسفند 1400) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شد.

به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از 8 سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

وضع تحریم‌های جدید علیه این کشور توسط اتحادیه اروپا 2
وضع تحریم‌های جدید علیه این کشور توسط اتحادیه اروپا 3