جمعه 13 مهر 1403

وعده صادق 2 با هدف دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی عملی شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
وعده صادق 2 با هدف دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی عملی شد

محسن پاک‌آیین سفیر پیشین کشورمان در جمهوری آذربایجان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملیات وعده صادق 2 اظهار کرد: این عملیات موفق مورد خوشحالی مردم ایران و منطقه و حتی بسیاری از کشور‌های جهان قرار گرفت.

وی گفت: در وهله اول این حمله دقیقا اهداف راهبردی رژیم صهیونیستی در حوزه‌های نظامی و امنیتی را مد نظر داشت و تفاوت آن با وعده صادق یک آن بود که در آن از پهپاد‌ها و موشک‌ها کروز استفاده شد، اما در این حمله شاهد استفاده از موشک‌های بالستیک بودیم که به تعداد زیاد شلیک شد و صهیونیست‌ها را از این عظمت در بهت و حیرت فرو برد.

پاک آیین اظهار کرد: خساراتی که مطرح شده و رسانه‌های صهیونیستی نیز به آن اعتراف کرده‌اند نشان از خسارت عمده‌ای بود که به سه پایگاه نظامی وارد شد. صهیونیست‌ها تنها می‌گویند سه هواپیمای آن‌ها ساقط شده، اما در این پایگاه هوایی هواپیما‌ها به صورات متراکم کنار هم هستند و اگر مورد صدمه قرار گیرند همگی با آسیب مواجه می‌شوند و صدمه می‌بینند.

دیپلمات پیشین کشورمان افزود: این اتفاق به لحاظ روانی موجب آشفتگی جدی در میان اهالی اراضی اشغالی و مسئولین این رژیم شد.

وی ادامه داد: در این حمله حتی نتانیاهو و کابینه اش به پناهگاه‌ها رفتند و وحشت عجیبی در سرزمینی‌های اشغالی حاکم بود. خیلی از افراد در آن منطقه نتانیاهو را به عنوان مقصر اصلی می‌دانند و گفتند که او با اقدامات شخصی و متعدد و رادیکال خود به دنبال آن است که اسرائیل را در معرض حملات بازدارنده ایران قرار دهد.

وی تصریح کرد: مسئله بعدی آن بود که این عملیات با هدف بازدارندگی انجام شد و در جهت دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی بود. این حمله دقیقا منطبق بر موازین و مقررات بین المللی و منشور سازمان ملل انجام شد که حق دفاع مشروع را به رسمیت شناخته بود.

پاک آیین در انتها گفت: هیچ یک از کشور‌های عضو سازمان ملل حتی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها نمی‌توانند خدشه‌ای قانونی بر این اقدام وارد کنند و هدف اصلی ما هم همان‌طور که مسئولین اعلام کردند بازدارندگی بود.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی شهید اسماعیل هنیه را در تهران ترور کرد و بعد از آن هم دامنه ترور را گسترش داد و این اقدام بازدارنده بود که صهیونیست‌ها بدانند که اگر از این به بعد بخواهند تعرضی به منافع ایران و کشورمان داشته باشند حتما پاسخ مناسب و پشیمان کننده‌ای را خواهند دید.