پنج‌شنبه 14 تیر 1403

وعده‌های ترامپ درباره جنگ اوکراین واکنش کرملین را برانگیخت

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
وعده‌های ترامپ درباره جنگ اوکراین واکنش کرملین را برانگیخت

اقتصادنیوز: سخنگوی کرملین از اظهارنظر درباره وعده‌های دونالد ترامپ درباره پایان سریع بحران اوکراین در صورت انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده خودداری کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دیمیتری پسکوف روز سه‌شنبه در نشستی خبری افزود: بدون دانستن جزئیات (سازوکار مورد نظر ترامپ)، نمی توانیم در مورد آن اظهار نظر کنیم. وی در عین حال یادآور شد که این اولین اظهارات ترامپ در این مورد نیست و او قبلاً نیز در همین زمینه صحبت کرده است.

خبر مرتبط کرملین: روسیه نسبت به هرگونه مذاکره آماده است

اقتصادنیوز: سخنگوی کرملین گفت: رئیس‌جمهور پوتین بارها گفته که روسیه نسبت به هرگونه مذاکره آماده است تا به اهدافی که تعیین کرده‌ایم، دست یابیم.

ترامپ بارها اعلام کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا، قصد دارد به یک راه حل سریع برای درگیری اوکراین دست یابد. ترامپ در مناظره پیش از انتخابات با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در 27 ژوئن (هفتم تیرماه 1403) وعده داد که در صورت انتخاب مجدد، می‌تواند حتی قبل از اینکه رسماً در 20 ژانویه 2025 (اول بهمن 1403) ریاست‌جمهوری را تحویل بگیرد، به این مناقشه پایان دهد.

سخنگوی کرملین دوم بهمن‌ماه 1402 نیز در واکنش به سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای حل سریع و 24 ساعته درگیری ها در مناقشه اوکراین گفته بود: نمی‌دانیم که چگونه می‌توان این وعده انتخاباتی را محقق کرد. پسکوف افزوده بود: ما هیچ درک درستی از این که تحقق این وعده ترامپ چگونه می‌تواند امکان‌پذیر باشد نداریم. وی درباره تعامل احتمالی دیپلمات‌های روسی با ترامپ در این زمینه خاطرنشان کرد: «هیچ تماسی در این زمینه وجود نداشته است.»

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
وعده‌های ترامپ درباره جنگ اوکراین واکنش کرملین را برانگیخت 2