یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

وعده کره شمالی برای تقویت هرچه بیشتر روابط با چین

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی شامگاه شنبه وعده داد که همکاری‌ها و روابط با دولت چین را به بالاترین سطح ممکن ارتقا خواهد داد.

کیم طی دیدار با هیأت چینی که برای جشن هفتادمین سالگرد پایان جنگ کُره به پیونگ یانگ سفر کرده بود، بر بهبود روابط دو کشور تا سطحی جدید تاکید کرد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) گزارش داد که هیأت چینی به رهبری «لی هنگ جونگ» عضو دفتر سیاسی حزب حزب حاکم پکن در دیدار با کیم، درباره تقویت روابط دوجانبه و افزایش همکاری‌ها گفتگو کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» در این گزارش آمده است: «در این گفت‌وگوها، بر موضع طرفین و دولت‌های دو کشور برای کنار آمدن با شرایط پیچیده بین‌المللی به ابتکار خود و توسعه پیوسته دوستی و همکاری صمیمانه در مرحله مترقی جدید تأکید شد».

این دیدار پس از آن برگزار شد که مقامات چینی و روسی بامداد جمعه در کنار رهبر کره شمالی ایستاده و رژه نظامی بزرگ این کشور که در آن جدیدترین موشک‌های بالستیک قاره، هواپیماها و شناورهای بدون سرنشین نمایش داده شد، نظاره کردند.

به نوشته رویترز، روسیه و چین با تلاش‌های آمریکا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی به بهانه انجام موشک‌های بالستیک در سال‌های اخیر مخالفت کرده و رزمایش‌ها آمریکا در منطقه را عامل افزایش تنش‌ها می‌دانند.

پیش از این نیز نمایندگان ارشد چین و کره شمالی طی مراسمی در سفارتخانه پکن در پیونگ‌یانگ به مناسبت سالگرد امضای معاهده دوستی بین دو کشور، بر تقویت همکاری‌های دوجانبه تاکید کرده بودند.