پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

پارالمپیک توکیو | مشعل بازی ها روشن شد / اولین کرونای مثبت کاروان ایران در دهکده بازیها

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پارالمپیک توکیو | مشعل بازی ها روشن شد / اولین کرونای مثبت کاروان ایران در دهکده بازیها

اولین کرونای مثبت کاروان ایران در دهکده بازیها اعلام شد و فرد مبتلا به قرنطینه رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛4 کشور جزیره اقیانوس آرام به دلیل محدودیت سفر ناشی از همه گیری ویروس کرونا مجبور به کناره‌گیری از پارالمپیک توکیو شدند.

کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) اعلام کرد که ساموآ، کریباتی، تونگا و وانواتو در بازی‌هایی که قرار است سه‌شنبه (24 آگوست) آغاز شود، شرکت نمی‌کنند. پیش از این نیز افغانستان مجبور به کناره گیری شده بود. کریگ اسپنس سخنگوی IPC، گفت که قانون 4 هفته‌ای قرنطینه هتل‌های استرالیا برای مسافران بین المللی، هر 4 کشور را دچار مشکل مالی کرده است. اسپنس گفت: تعدادی از جزایر اقیانوس آرام هستند که قادر به سفر نیستند.

*مشعل پارالمپیک 2020 توکیو روشن شد

مشعل بازی های پارالمپیک توکیو در فاصله 4 روز مانده به برگزاری مراسم افتتاحیه مسابقات روشن شد.

روشن شدن مشعل بازی های پارالمپیک درحالی صورت گرفته که نگرانی ها در چند روز گذشته از شیوع گسترده کرونا و برگزار نشدن مسابقات وجود داشت.

*اولین کرونای مثبت کاروان ایران در دهکده بازیها

اولین کرونای مثبت کاروان ایران در دهکده بازیها اعلام شد. نخستین گروه از کاروان ایران روز گذشته به توکیو رسید. کل گروه در رشته های بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، جودو، پاراتیروکمان، پارادوومیدانی و پاراوزنه برداری روز گذشته پس از منفی شدن جواب تست کرونای آنها در فرودگاه توکیو، در دهکده بازیها مستقر شده اند. کل کاروان پس از مستقر شدن در دهکده بازیها نیز دوباره از آنها تست کرونا گرفته شد، در حقیقت برای حفظ سلامتی وررشکاران هر روز در دهکده تست گیری انجام می شود.

در همین راستا تست کرونای یکی از افراد کادر اجرایی کاروان ایران در بازیهای پارالمپیک توکیو مثبت اعلام شده. با وجود این که تست وی در فرودگاه توکیو منفی شده بود، اما در دهکده بازیها تست وی مثبت شد و هم اکنون در قرنطینه بسر می برد.

انتهای پیام /