یک‌شنبه 27 خرداد 1403

پارلمان اروپا پرونده اختلاس در لبنان تشکیل داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پارلمان اروپا پرونده اختلاس در لبنان تشکیل داد

بیروت - ایرنا - روزنامه «الاخبار» چاپ بیروت امروز (جمعه) نوشت: نمایندگان پارلمان اروپا پرونده تحقیق و بررسی در مورد اختلاس میلیون ها دلار کمک های نقدی اتحادیه اروپا به لبنان تشکیل داده اند.

این روزنامه افزود: 20 تن از نمایندگان پارلمان اروپا از جمله «تیری ماریانی» وزیر پیشین دولت «نیکولا سارکوزی» رییس جمهوری اسبق فرانسه پیگیر این پرونده هستند و دو هفته دیگر آن را در جلسه پارلمان اروپا طرح و بررسی می کنند.

الاخبار نوشت: این نمایندگان اصرار دارند که تحقیق کنند میلیون ها دلار کمک نقدی اتحادیه اروپا ظرف سال های گذشته به لبنان برای حل و فصل بحران زباله و نیز مساله پناهندگان و پناهجویان در این کشور به کجا رفته و چگونه هزینه شده است؟

500 هزار پناهنده فلسطینی و یک میلیون و 500 هزار پناهجوی سوری در اردوگاهها و مناطق و شهرهای جنوب، مرکز و شمال لبنان زندگی می کنند.

«20 نماینده پارلمان اروپا تاکید کرده اند دولت لبنان باید 38 میلیون دلار کمک برای حل مشکل زباله در شمال این کشور را از طریق نمایندگی اتحادیه اروپا در بیروت به این اتحادیه برگرداند».

الاخبار به نقل از «نور الایوبی» عضو شورای شهر طرابلس در شمال لبنان نوشت: مبلغ یاد شده کمک بلاعوض اتحادیه اروپا برای ساخت کارخانه تبدیل زباله در طرابلس بوده اما این کار انجام نشده است.

این روزنامه اضافه کرد: تیری ماریانی و 19 نماینده دیگر پارلمان اروپا تاکید کرده اند که تا آخر پیگیر موضوع اختلاس اموال نقدی اتحادیه اروپا در لبنان هستند.

ماریانی هم چنین خواستار شناسایی و محاکمه مسوولان و دست اندرکاران پرونده فساد و اختلاس در لبنان شده است.

پس از تشکیل دولت جدید لبنان در دوم بهمن ماه به ریاست «حسان دیاب»، بیشتر کشورهای غربی کمک مالی خود به این کشور را به اصلاحات فوری اقتصادی و مالی و مبارزه با فساد و اختلاس کنندگان، مشروط کردند.

*س_برچسب‌ها_س*