یک‌شنبه 15 مهر 1403

پاسخ کاربران به پیشنهاد فانتزی ابتکار!

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
پاسخ کاربران به پیشنهاد فانتزی ابتکار!

معصومه ابتکار در توئیتی پیشنهاد داد: «چه خوب است خانم زهرا پزشکیان، (دختر مسعود پزشکیان) عنوان و مسئولیت دختر اول را بپذیرند و همان وظائف First Lady را داشته باشند!»

سرویس سیاست مشرق - پس از گذشت دو روز از پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده دولت حسن روحانی، در شبکه اجتماعی خود برای دختر مسعود پزشکیان، عنوان و لفظ تازه‌ای خلق کرده است که با بازخورد منفی در فضای مجازی روبه رو شده است.

ابتکار در توئیتی پیشنهاد داد: «چه خوب است خانم زهرا پزشکیان، (دختر مسعود پزشکیان) عنوان و مسئولیت دختر اول را بپذیرند و همان وظائف بانوی اول را داشته باشند!»

در حالی که پیش از این هم الفاظی نظیر «بانوی اول» مطرح شده و با واکنش منفی کاربران فضای مجازی به ویژه قشر انقلابی جامعه مواجه شده بود. این الفاظ که اصالتا ریشه‌های غربی دارند، در قانون و آداب و رسوم سیاسی ایران نیز جایگاه و سابقه‌ای نداشتند. اساسا عناوینی و یا مقامی نظیر «دختر اول» یا «بانوی اول» در فضای سیاسی ایران وجود ندارد و وظایفی برای آن تعریف نشده است.

این مطلب ابتکار نیز در توئیتر و رسانه‌ها با بازخورد منفی روبه رو شد و ساعاتی بعد نیز بخش نظرات کاربران در این توئیت، از سوی اکانت خانم ابتکار مسدود شد!

یکی از ریتوئیت‌های برجسته این مطلب، پاسخ محمدجواد آذری جهرمی بود که نوشت: «مردم دکتر پزشکیان را انتخاب کردند تا بساط «اول» شناختن‌ها را برچینند. همه دختران ایران، «دختر اول» خواهند بود.»

کاربران دیگر نیز در واکنش‌های خود این اظهارات را واژه‌سازی و حاشیه‌سازی پس از انتخابات تحلیل کردند. برخی هم پاسخ دادند «ایران وقتی برای این فانتزی‌ها ندارد». کاربرانی هم بودند که به مسعود پزکشیان پیشنهاد دادند که تا حد امکان از ورزا و معاونینی همچون معصومه ابتکار فاصله بگیرد و از آنها در دولت خود استفاده نکند.

در ایام انتخابات نیز معصومه ابتکار در اظهاراتی توهین‌آمیز نسبت به شهید رئیسی نوشته بود: «نه راه پیش داشتیم و نه راه پس و سقوط بالگرد رئیسی شرایط را خیلی تغییر داد، شاید می‌توانیم بگوییم که آن انسداد را باز کرد!»

این اظهارات پیش از برگزاری دور اول انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم مطرح شده بود که حواشی زیادی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد. در میان پاسخ‌های کاربران نسبت به توهین معصومه ابتکار، سیدامیر حسین قاضی‌زاده هاشمی توئیتی منتشر کرد که در میان این پاسخ‌ها برجسته‌تر شد. قاضی‌زاده نوشت: «خانم ابتکار! انسداد دولت‌های هم فکر شما بودند. انسداد شمایید که با بی‌تدبیری مردم را ناامید و در دوره کرونا با رکوردزنی در آمار مرگ و میر روزانه، آه و ناله خانواده ایرانی را بلند کردید.»

در ادامه نظرات کاربران نسبت به توئیت حاشیه‌ساز معصومه ابتکار را بخوانید:

پاسخ کاربران به پیشنهاد فانتزی ابتکار! 2
پاسخ کاربران به پیشنهاد فانتزی ابتکار! 3
پاسخ کاربران به پیشنهاد فانتزی ابتکار! 4
پاسخ کاربران به پیشنهاد فانتزی ابتکار! 5
پاسخ کاربران به پیشنهاد فانتزی ابتکار! 6
پاسخ کاربران به پیشنهاد فانتزی ابتکار! 7
پاسخ کاربران به پیشنهاد فانتزی ابتکار! 8
پاسخ کاربران به پیشنهاد فانتزی ابتکار! 9
پاسخ کاربران به پیشنهاد فانتزی ابتکار! 10
پاسخ کاربران به پیشنهاد فانتزی ابتکار! 11
پاسخ کاربران به پیشنهاد فانتزی ابتکار! 12
پاسخ کاربران به پیشنهاد فانتزی ابتکار! 13
پاسخ کاربران به پیشنهاد فانتزی ابتکار! 14
پاسخ کاربران به پیشنهاد فانتزی ابتکار! 15
پاسخ کاربران به پیشنهاد فانتزی ابتکار! 16
پاسخ کاربران به پیشنهاد فانتزی ابتکار! 17