دوشنبه 9 مهر 1403

پاول: ترامپ یک دروغگو است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پاول: ترامپ یک دروغگو است

تهران - ایرنا - کالین پاول وزیر امور خارجه اسبق آمریکا روز یکشنبه با انتقاد از نحوه سیاست ترامپ در برابر اعتراضات اخیر گفت: وی یک درغگو است زیرا از قانون اساسی کشور بسیار فاصله گرفته است.

به گزارش شبکه ان بی سی نیوز، یک هفته پس از تهدید ترامپ برای استفاده از نیروهای نظامی علیه معترضان، کالین پاول و دیگر مقام های ارشد بازنشسته ارتش آمریکا از نحوه برخود ترامپ به عنوان فرمانده کل قوا در مواجهه با اعتراضات اخیر انتقاد کرده و این نوع برخورد را عامل آسیب رساندن به روابط بین ارتش و شهروندان آمریکایی می دانند.

پاول وزیر امور خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش و ریس اسبق ستاد مشترک ارتش ایالت متحده در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: ترامپ از قانون اساسی فاصله گرفته و به یک دروغگو تبدیل شده است.

پاول با ستایش از مواضع مخالفت برخی فرماندهان ارتش آمریکا در برابر اقدامات اخیر ترامپ گفت: ما قانون اساسی داریم، ما باید از آن پیروی کنیم و رئیس جمهور هم اکنون از آن فاصله گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در ماه نوامبر (آبان - آذر) گفت: من در این انتخابات به جو بایدن نامزد حزب دموکرات ها رای خواهم داد.

پاول در سال 2016 نیز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ترامپ رای نداد.

ترامپ در پاسخ به انتقادهای پاول در پیامی توییتری نوشت: وی (پاول) آدم لجوج و سختی است که ما در بحران جنگ خاورمیانه گرفتار کرد.

پاول نیز در پاسخ به ترامپ نوشت: این مرد لجوج و سخت در انتخابات امسال به مرد سخت و لجوج دیگر (جوبایدن) رای خواهد داد.

جورج فلوید هفتم خرداد ماه در حالی که فریاد می‌زد «زانویت را بردار، نمی‌توانم نفس بکشم» بدست پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا آمریکا به قتل رسید. این مساله باعث گسترش موج نارضایتی از تبعیض نژادی و نابرابری در سراسر این کشور و جهان شد.

ترامپ برخلاف مخالفت فرماندهان ارتش برای سرکوب این اعتراضات از نیروهای گارد ملی و افسران زندان های آمریکا استفاده کرد.

رسانه‌ها، گستردگی این اعتراضات را با تظاهراتی مقایسه می‌کنند که در سال 1968 در پی ترور «مارتین لوترکینگ» رخ داد با این تفاوت که اکثر کارشناسان معتقدند این اعتراضات وسعت بیشتری یافته است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*