یک‌شنبه 1 مهر 1403

پایان خدمات امداد و نجات هلال احمر در مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور و همراهان

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
پایان خدمات امداد و نجات هلال احمر در مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور و همراهان

بابک محمودی ضمن تسلیت مجدد به مردم شریف ایران اسلامی به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان در سانحه سقوط بالگرد گفت: نیرو‌های عملیاتی هلال احمر در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، زنجان، قم، تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و سازمان امداد و نجات برای پوشش امدادی در آیین تشییع و تدفین شهدا حضور داشتند.

وی افزود: این نیرو‌ها شامل 5 هزار و 644 امدادگر و نجاتگر، در 648 پست و پایگاه امدادی در مسیر‌های منتهی به مراسم تشییع و تدفین مستقر بودند و به شرکت کنندگان در این مراسم خدمات رسانی کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: در مجموع 421 دستگاه خودروی امدادی شامل 172 دستگاه آمبولانس، 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 40دستگاه موتورلانس، 36دستگاه خودروی نجات، 10 دستگاه ارتباطات، 149 دستگاه انواع خودرو‌ها و 8 فروند بالگرد به کارگیری شد.

گفتنی است؛ بنابر اعلام ستاد ملی شرایط اضطراری جمعیت هلال‌احمر، از اول خرداد تا ساعت 15 امروز (4 خردادماه) 6192 نفر از عزاداران شرکت‌کننده در مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی و همراهان در استان‌های آذربایجان شرقی، قم، تهران، زنجان، اصفهان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی از خدمات درمانی و درمان سرپایی این جمعیت بهره‌مند شده‌اند.

166 نفر به مراکز درمانی سیار و ثابت اعزام، 1404 نفر در محل درمان و 4644 نفر نیز از خدمات سلامت‌محور برخوردار شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون