جمعه 13 مهر 1403

پایگاههای بهزیستی زنجان آماده دریافت زکات فطریه زنجانی‌ها است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پایگاههای بهزیستی زنجان آماده دریافت زکات فطریه زنجانی‌ها است

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده، 191 پایگاه و 432 صندوق برای جمع‌آوری زکات فطره به صورت مشترک با کمیته امداد امام خمینی (ره) در این استان مستقر می‌شود.

محمد محمدی قیداری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس تمامی مراکز و پایگاه‌های بهزیستی آماده دریافت زکات فطریه هستند.

وی اضافه کرد: 59 صندوق ثابت، 34 صندوق سیار و حدود 10 موسسه خیریه که از بهزیستی استان مجوز دریافت کرده اند، در کنار بهزیستی و با استقرار صندوق نسبت به دریافت فطریه اعلام آمادگی کرده اند و هم استانی ها می توانند باتوجه به مجوز قانونی این موسسات با اطمینان زکات فطره خودرا پرداخت کنند.

این مسوول ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کووید - 19، برنامه ریزی بهزیستی استان در زمینه جذب زکات فطره بصورت الکترونیکی بوده و به همین منظور مردم مومن و خیر استان می توانند زکات خود را علاوه بر روش حضوری از طریق شماره حساب 210091434524111 نزد بانک توسعه تعاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان و یا به شماره کارت مجازی 5029081010321806 واریزکنند.

وی اظهار داشت: طی ماه رمضان امسال نیز بیش از 2 هزار و 100 بسته معیشتی و 785بسته بهداشتی به همت خیرین در بین مددجویان بهزیستی استان توزیع شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: این در حالی است مردم خیرو نیکوکار این استان در ماه مبارک رمضان بیش از یک میلیارد تومان بصورت نقدی به بهزیستی کمک کردند که نوعدوستی انان حکایت دارد.

وی خاطرنشان کرد: جلب و جذب مشارکت های مردمی در رفع مشکلات مددجویان و معلولین نقش بسزایی داشته و تمامی نذورات نقدی و غیرنقدی اهدایی از سوی خیرین بین نیازمندان، سالمندان، ایتام و دیگر مددجویان در اسرع وقت توزیع خواهد شد.

گفتنی است در زمان حاضر بیش از 29 هزار خانوار زنجانی از خدمات مددکاری وسایر خدمات بهزیستی بهره مند بوده که75 مددکارحوزه امور اجتماعی و 55 مدد کار درحوزه توانبخشی و پیشگیری با دانش فنی و تخصصی خود در عرصه های مختلف مشغول خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی هستند.

*س_برچسب‌ها_س*