دوشنبه 16 مهر 1403

پایگاه رسانه‌ای تیکنا آغاز به کار کرد

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
پایگاه رسانه‌ای تیکنا آغاز به کار کرد

تیکنا، یک رسانه مستقل است که فعالیت خود را در سال 1401 و مبتنی بر شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» آغاز کرده است.

تیکنا، یک رسانه مستقل است که فعالیت خود را در سال 1401 و مبتنی بر شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» آغاز نموده و بازوی رسانه‌ای معتبر و قوی در کنار معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک‌های علم و فناوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان انرژی اتمی، جهاد دانشگاهی و سایر نهادهای فناورانه، دانشگاهی، علمی و اجرایی کشور و نیز فعالان و اعضای زیست بوم فناوری و نوآوری کشور در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان به شمار می‌آید. تیکنا، تحت نظارت و با مدیریت دکتر علی قجری، تاسیس شده و فعالیت می‌نماید.

رسانه تیکنا با شعار «سکوی فناوری، نوآوری، اقتصاد دانش بنیان» و با بهره گیری از تیم تخصصی خود و تجربیات ارزنده و موفقی که این تیم در حوزه ژورنالیسم علم و فناوری و مدیریت جریان رسانه‌ای پیشرفت فناوری و نوآوری ایران بزرگ دارد، ارائه دهنده معتبرترین و کارشناسی‌ترین اخبار، تحلیل‌ها، سیگنال‌ها، جریان‌شناسی‌ها، روایت‌های مستند و دقیق نسبت به توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و دستاوردهای نخبگان، صاحبان ایده، گروه‌ها و شرکت‌های فناور، نوآور و خلاق است و مطالبه گری در حوزه‌های مختلف فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان در اولویت فعالیت‌های این رسانه قرار دارد؛ بنحوی که امروز تیکنا به عنوان معتبرترین مرجع و منبع در حوزه رسانه علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان کشور شناخته می‌شود و مورد رجوع و استناد مسئولان عالی رتبه، اساتید، دانشجویان، نخبگان و فعالان زیست بوم فناوری و اقتصاد کشور است.

در تیکنا؛ کارآفرینان، ایده پردازان، گروه‌ها، موسسات و شرکت‌های خلاق، فناور و دانش پایه و انواع کسب و کارهای مدرن فرصتی دارند تا خود را به بهترین شکل و در گستره‌ای فراگیر از مخاطبان فارسی زبان و غیرفارسی زبان معرفی نمایند. دپارتمان‌های تخصصی تیکنا مانند مشاوران رسانه‌ای مطمئن و متخصص در کنار اعضای زیست بوم فناوری و نوآوری و اقتصاد کشور هستند و بستری مناسب و موثر را برای تجاری سازی، ورود به بازار و برندینگ صاحبان ایده و کسب و کار را ایجاد کرده‌اند.

ساختار سازمانی و تحریریه تیکنا:

«4 دپارتمان» اصلی و «20 گروه تخصصی» وجود دارد که عبارتند از: 1- «دپارتمان فناوری»، شامل گروه‌های: فناوری‌های پیشرفته، فناوری‌های نرم و خلاق، فناوری اطلاعات، فناوری کشاورزی، فناوری پزشکی، فناوری مالی و فناوری سرگرمی؛ 2- «دپارتمان نوآوری»، شامل گروه‌های: زندگی و نوآوری، زیست بوم فناوری و نوآوری و کافه فناوری و نوآوری؛ 3- «دپارتمان اقتصاد»، شامل گروه‌های: اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد دیجیتال (باشگاه رمز ارز)، اقتصاد ایران و جهان، اقتصاد ورزش و فن بازار؛ و 4- «دپارتمان ایران و جهان»، شامل گروه‌های: سیاست و حکمرانی، جامعه، فرهنگ و هنر، ورزش و آیین و تمدن است.

تیکنا برای نخستین بار به عنوان یک رسانه معتبر، ورودی تخصصی و کاربردی به حوزه اقتصاد دیجتیال و رمز ارز داشته و تلاش دارد ذهنیت درست، تحلیل‌ها و سیگنال‌های دقیقی را به افکار عمومی ارائه نماید. باشگاه رمز ارز تیکنا، در حال حاضر شامل جدیدترین و معتبرترین اطلاعات و داده‌های لازم برای علاقه مندان و فعالان این حوزه است. تمرکز تیکنا در حوزه فین تک و نیز فن بازارها، یکی دیگر از محورهای مهم و مزیت‌های رقابتی ویژه این رسانه است که تاثیر به سزایی در آگاهی بخشی به افکار عمومی و رشد و توسعه حوزه های فناوری مالی در کشور خواهد شد. بورس، بانک‌ها، صرافی‌ها، سرمایه گذاران، فعالان بازارهای مالی و مشتریان این بازارها، پایگاه خبری تیکنا را به عنوان منبعی معتبر و موثق برای کسب اطلاع می‌شناسند.

سایر فعالیت های تیکنا:

تیکنا در کنار تمرکز ویژه بر حوزه فناوری‌های پیشرفته اعم از: زیست فناوری، نانو فناوری، صنایع الکترونیک و کامپیوتر، صنایع لیزر و اپتیک، صنایع فضایی، انرژی‌های نو، علوم شناختی و...، برای نخستین بار و به عنوان تنها رسانه مرجع در این حوزه تمرکزی ویژه را بر فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی داشته است. حوزه‌های مانند: پویانمایی و پی نمایی، وب، اپلیکیشن، چندرسانه ای، تولید محتوا، اسباب بازی، نوشت افزار، مد و لباس و سبک پوشش، صنایع دستی، گیم و بازی های رایانه ای، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، صنعت تبلیغات، فناوری های سبک زندگی و... به عنوان حوزه های اصلی فناوری های نرم و صنایع خلاق مورد توجه پایگاه رسانه‌ای تیکنا می باشد.

آنچه تیکنا را از سایر رسانه‌ها متمایز می‌سازد، نخست رویکرد ویژه و اعتبار منابع و دسترسی‌های خبری آن در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان است و در وهله بعد، تیم متخصص، با تجربه و نام آشنای آن در این حوزه است که واجد کارنامه‌ای موفق و موثر در جریان خبری و اطلاع رسانی علم، فناوری و نوآوری در ایران بزرگ هستند. تیمی که برای نخستین بار توانست توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و دستاوردهای فناورانه نخبگان ایرانی را به زبان‌های زنده دنیا معرفی نموده و فرصت‌های تجاری سازی از مسیر تبلیغات و ترویج رسانه‌ای را برای اولین بار پیش روی خانواده بزرگ علمی کشور بگشاید. کارشناسان رسانه تیکنا با افتخار آماده همکاری و ارائه بهترین خدمات رسانه‌ای به خانواده فناوری و اقتصاد کشور هستند.