شنبه 14 مهر 1403

پای درس آقا | ادعای ما آزادی فلسطین است، نه آزادیِ بخشی از آن

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
پای درس آقا | ادعای ما آزادی فلسطین است، نه آزادیِ بخشی از آن

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، طوفان‌الاقصی که حماسه‌ای دیدنی بود؛ موجب شد، بار دیگر میدان نبرد حق و باطل در فلسطین شاهد جنگی بزرگ باشد. انقلاب اسلامی، با تأکید بر نفی هرگونه استعمار و استکبار از ابتدای امر تکلیف خود با اسرائیل را مشخص کرد و آن را «غده سرطانی منطقه» نامید. امام خمینی (ره) و خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها در کلماتشان موضع خود نسبت به قضیه فلسطین و اسرائیل را مشخص کردند. در ادامه بخشی از سخنان رهبری در این باره را می‌خوانیم.

ظلمی بی‌سابقه در تاریخ 

قصه پُرغصه فلسطین و اندوه جان‌کاه مظلومیت این ملت صبور، بردبار و مقاوم، حقیقتاً هر انسان آزادی‌خواه و حق‌طلب و عدالت‌جو را می آزارد و درد و رنجی انبوه بر دل می‌نشاند. تاریخ فلسطین و اشغال ظالمانه آن و آواره کردن میلیون‌ها انسان و مقاومت دلیرانه این ملت قهرمان، پُر فرازونشیب است. کاوشی هوشمندانه در تاریخ نشان می‌دهد که در هیچ برهه‌ای از تاریخ، هیچ‌یک از ملت‌های جهان با چنین رنج و اندوه و اقدامی ظالمانه مواجه نبود‌ه‌اند که در یک توطئه فرامنطقه‌ای، کشوری به طور کامل اشغال شود و ملتی از خانه و کاشانه خود رانده شوند و به جای آنان، گروهی دیگر از جای جای جهان بدان‌جا گسیل شوند؛ موجودیتی حقیقی نادیده گرفته شود و موجودیتی جعلی بر جای آن بنشیند، اما این نیز یکی از صفحات ناپاک تاریخ است که همچون دیگر صفحات آلوده، با اذن خدای متعال و یاری او بسته خواهد شد؛ چه آنکه : اِنَ البَاطِلَ کانَ زَهُوقًا. وَ قال: اَنَ الاَرضَ یَرِثُها عِبَادِیَ الصَلِحُون. (1395/12/03)

مدعای ما آزادی فلسطین است، نه آزادیِ بخشی از فلسطین

مدعای ما آزادی فلسطین است، نه آزادیِ بخشی از فلسطین. برای دستیابی به این هدف والا، کار لازم است، نه حرف؛ جدی بودن لازم است، نه کارهای نمایشی؛ صبر و تدبیر لازم است، نه رفتارهای بی‌صبرانه و دچار تلون.

باید به افق‌های دور نگریست و قدم به قدم با عزم و توکل و امید به پیش رفت. دولت‌ها و ملت‌های مسلمان، گروه‌های مقاومت در فلسطین و لبنان و دیگر کشورها، هر یک می‌توانند نقش و سهم خود از این مجاهدت همگانی را بشناسند و باذن الله جدول مقاومت را پُر کنند‌. (1390/07/09)

راه نجات فلسطین نزدیکی به اسلام و قرآن است

راه نجات همه ملت‌های دنیا نزدیکی به اسلام و به قرآن است. راه نجات فلسطین نیز همین است. شما ببینید؛ پنجاه سال است که یک حکومت غاصب در کشور فلسطین تشکیل شده است. در طول این مدت، مبارزاتی هم انجام گرفت، لیکن به نهایت نرسید. چرا؟ چون در این مبارزات، دین خدا، ایمان اسلامی و حکم قرآنی ملاک نبود. امروز ملت فلسطین با نام اسلام علیه دشمن مبارزه می‌کند و این مبارزه در ارکان دشمن تزلزل ایجاد کرده است. اگر مسلمان‌ها به آن‌ها کمک کنند که این وظیفه قرآنیِ همه است یقیناً این راه کوتاه خواهد شد.

اگر مسلمان‌ها هم کمک نکنند، خود آن‌ها مقاومت و ایستادگی کنند، باز هم پیروز خواهند شد؛ منتها پیروزی در حال غربت و تنهایی سخت‌تر است. برای رفتنِ در فضای زندگی شایسته انسان، مبارزه لازم است. وظیفه همه مسلمان‌هاست که در این مبارزه سهیم شوند و به آن قطعه از پیکر اسلامی که در دست دشمن است، یاری برسانند تا بتوانند آن را پس بگیرند.‌(1379/08/09)

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

حضرت آیت الله خامنه‌ای

رژیم صهیونیستی

طوفان الاقصی

این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
پای درس آقا | ادعای ما آزادی فلسطین است، نه آزادیِ بخشی از آن 2
پای درس آقا | ادعای ما آزادی فلسطین است، نه آزادیِ بخشی از آن 3
پای درس آقا | ادعای ما آزادی فلسطین است، نه آزادیِ بخشی از آن 4