دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

پدافند هوایی بر لبه فناوری دنیا حرکت می‌کند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پدافند هوایی بر لبه فناوری دنیا حرکت می‌کند

سرتیپ دوم پرویز با بیان اینکه موفقیت های پدافند هوایی با تجهیرات و امکانات میسر است، گفت: امروز پدافند هوایی در لبه فناوری دنیا حرکت میکند‌.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، امیر سرتیپ دوم ارسلان پرویز فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور (قائم آل محمد) صبح امروز در دیدار با آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و تبریک هفته دولت و روز پدافند، اظهار کرد: 10 شهریور یادآور فرمان مقام معظم رهبری در سال 87 و اوامر ایشان مبنی بر انتزاع پدافند از نیروی هوایی بود.

وی افزود: در سال 87 که این فرمان تاریخی ابلاغ شد و پدافند به عنوان یک مجموعه ملی و فرانیرویی تحت پوشش مدیریت ارتش تشکیل شد و در سال 98 نیز به عنوان نیروی دوم ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار قرارگاه پدافند هوایی خاتم کار خود را به صورت مستقل انجام داد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور بیان کرد: امروز ماهیت تهدیدات شکل دیگری به خود گرفته است. دشمنان ما با حملات گسترده پهبادی هوایی، توانمندی نظامی، سیاسی و اقتصادی کشور را به شدت تهدید میکنند‌.

سرتیپ دوم پرویز عنوان کرد: لذا بر این اساس نیروهایی که در خط مقدم مبارزه و مقابله با این تهدید ها هستند نیروی پدافند هوایی و نیروی هوافضای سپاه است و بر این مبنا نیروی پدافند هوایی به عنوان اولویت اول دفاعی کشور باید با اتکا به نیروهای مومن، مخلص، متخصص و ماهر به خوداتکایی و استقلال برسد.

وی اظهار کرد: الحمدلله ما در همین مدت کم که از عمر با عزت این نیرو میگذرد در حوزه های مختلف به پیشرفت های شگرفی رسیدیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور به حوزه ماموریتی پدافند اشاره کرد و گفت: پدافند چهار ماموریت عمده را در برنامه دارد. در زمینه کشف، شناسایی، رهگیری و درگیری در صورت نیاز پدافند وظیفه رصد آسمان کشور را داریم.

سرتیپ دوم پرویز تصریح کرد: این موفقیت ها با تجهیزات و امکانات میسر است و امروز پدافند در لبه فناوری دنیا راه میرود.

وی اظهار کرد: ما در تولید و طراحی اقسام سامانه ها؛ سامانه هایی که در راستای وظایف چهار گانه پدافند است الحمدلله امروز به استقلال رسیدیم و به حفظ اقتدار ملی و تامین آرامش و امنیت پایدار که در شان ملت ایران است رسیده ایم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور گفت: مقام معظم رهبری فرمودند پدافند در خط مقدم دفاع از حیثیت، موجودیت و آبروی کشور است.

سرتیپ دوم پریوز بیان کرد: ان شاءالله با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و دعای ایشان تلاش میکنیم در کنار سایر همرزمان مان هیچ روزنه نفوذ بیگانگان به آسمان کشور وجود نداشته و به هر گونه تجاوز و تعرض به آسمان کشور جواب کوبنده ای با سفیر رعدآسای موشک هایمان خواهیم داد.

انتهای پیام /