سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

پدیده کشتی آمریکایی رقیب جدید حسن یزدانی شد،؛ آرون بروکس هیولای جدید کیست؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
پدیده کشتی آمریکایی رقیب جدید حسن یزدانی شد،؛ آرون بروکس هیولای جدید کیست؟

ین هیولای آمریکایی پدیده جدید جهان کشتی باشد، اما باید دید که آیا شکست تیلور آغاز فرآیند موفقیت‌های این کشتی‌گیر 23 ساله خواهد بود یا نه!. از طرف دیگر این اتفاق برای کشتی ایران نیز اهمیت دارد چرا که با پایان امپراتوری تیلور این پرسش مطرح می‌شود که آیا حسن یزدانی می‌تواند دومین طلای المپیک خود را به دست بیاورد یا نه قرار است ادامه موفقیت‌های تیلور توسط این کشتی‌گیر اهل مریلند یعنی «آرون...

آرون بروکس پدیده جدید کشتی آمریکا توانست دو بار متوالی دیوید تیلور امپراتور بلامنازع کشتی جهان در وزن 86 کیلوگرم را شکست دهد و راهی المپیک پاریس شود.

زی‌سان: «آرون مارکل بروکس» متولد 15 ژوئن 2000 در شهر «هیگرز تون» ایالت مریلند یک کشتی گیر سبک آزاد و فولک آمریکایی است که در وزن 86 کیلوگرم رقابت می‌کند. این کشتی‌گیر آمریکایی قهرمان زیر 23 سال جهان و قهرمان ملی ایالات متحده و همچنین دارنده مدال نقره زیر 20 سال و قهرمان زیر 17 سال جهان بوده است.

بروکس در مسابقات کشتی‌آمریکایی (Collegiate Wrestling) چهار بار قهرمان NCAA و چهار بار قهرمان کنفرانس «ده بزرگ» دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا است. بروکس در «هیگرز تون» مریلند به دنیا آمد و در دبیرستان «نورث هیگرز تون» تحصیل کرده است. در طول دوران دبیرستان، بروکس چهار بار قهرمان ملی NHSCA و چهار بار قهرمان ایالت MPSSAA، با رکورد 163 پیروزی و 2 باخت در ایالت مریلند بود. در سبک کشتی آزاد، بروکس قهرمان زیر 17 سال جهان شد. وی با وزن 182 پوندی، در اوایل سال 2018 برای تیم پن استیت نیتانی لایونز کشتی می‌گرفت.

در آگوست 2018، بروکس یک مدال نقره از مسابقات جهانی زیر 20 سال به دست آورد. در ژانویه 2019، او عنوان بین المللی یادبود دیو شولتز را به دست آورد و اولین کشتی خود را در سطح بزرگسالان انجام داد. در آگوست 2019، پس از حضور در تیم ملی ایالات متحده، بروکس در دور اول مسابقات جهانی زیر 20 سال توسط ابوبکر آباکاروف، مدال‌آور جهان، حذف شد.

رقابت با دیوید تیلور و حذف امپراتور 86 کیلوگرم

آرون بروکس هم اکنون در باشگاه «نیتانی لایونز» کشتی می‌گیرد و مربی او «کایل ساندرسون» مربی تیم کشتی دانشگاه ایالتی پنسیلوانیاست. وی در مسابقات انتخابی المپیک برای عضویت در تیم ملی آمریکا شرکت کرد و پس از شکست دادن کانر میراسولا، الکس دیرینگر و زاهد والنسیا در برابر امپراتور بلامنازع وزن 86 کیلوگرم جهان یعنی دیوید تیلور قرار گرفت.

وی در فینال این رقابت‌ها می‌بایست سه بار برابر تیلور قرار بگیرد و در کمال ناباوری و بهت جهان کشتی دو بار متوالی به ترتیب با نتایج 4 بر 1 و 3 بر 1 توانست «دیوید تیلور» را شکست دهد تا به عنوان نماینده ایالات متحده در المپیک پاریس حاضر باشد.

به نظر می‌رسد که این هیولای آمریکایی پدیده جدید جهان کشتی باشد، اما باید دید که آیا شکست تیلور آغاز فرآیند موفقیت‌های این کشتی‌گیر 23 ساله خواهد بود یا نه!. از طرف دیگر این اتفاق برای کشتی ایران نیز اهمیت دارد چرا که با پایان امپراتوری تیلور این پرسش مطرح می‌شود که آیا حسن یزدانی می‌تواند دومین طلای المپیک خود را به دست بیاورد یا نه قرار است ادامه موفقیت‌های تیلور توسط این کشتی‌گیر اهل مریلند یعنی «آرون بروکس» ادامه پیدا کند.

منبع: زی‌سان هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

پدیده کشتی آمریکایی رقیب جدید حسن یزدانی شد،؛ آرون بروکس هیولای جدید کیست؟ 2
پدیده کشتی آمریکایی رقیب جدید حسن یزدانی شد،؛ آرون بروکس هیولای جدید کیست؟ 3
پدیده کشتی آمریکایی رقیب جدید حسن یزدانی شد،؛ آرون بروکس هیولای جدید کیست؟ 4