جمعه 10 فروردین 1403

پرداخت پاداش ملی‌پوشان بعد از بازی مقابل عراق

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
پرداخت پاداش ملی‌پوشان بعد از بازی مقابل عراق

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، مجتبی خورشیدی سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان در حاشیه تمرین امروز (چهارشنبه) این تیم درباره شرایط سردار آزمون و حضورش در اردوی تیم ملی، گفت: جواب تست سردار آزمون منفی شده و باشگاه او با آمدنش مخالفت کرده است، چون می‌گویند بعد از مصدومیت با باشگاه تمرین نکرده است و برای همین نگران سلامتی او هستند. ما با فیفا مکاتبه کردیم و منتظر پاسخ هستیم. او تست منفی خود را برای ما ارسال کرده است و با استناد به آن می‌گوییم باید به اردوی تیم ملی بیاید، اما باشگاه زنیت همکاری نکرده و در حال مکاتبه هستیم.

وی در مورد اینکه آیا آزمون شرایط مسابقه را دارد یا نه، اظهار داشت: آزمون در این مدت مصدوم بوده است و باید به اینجا برسد و شرایطش را ببینیم. در نهایت آقای اسکوچیچ تصمیم می‌گیرد.

سرپرست تیم ملی همچنین راجع به وضعیت مهدی طارمی خاطرنشان کرد: از دیروز تمام تلاش ما این بوده که آقای طارمی به اردو برسد. آقای عزیزی خادم دستور داد برای او جت اختصاصی بگیریم تا به اردو برسد و تا ساعت چهار صبح در حال پیگیری و در تماس بودیم. به پروازهای داخلی ما به خاطر سرما اجازه نشستن نمی‌دهند و جت اختصاصی خارجی هم می‌خواستیم بگیریم که با مشکلات بیمه‌ای و مشکلات خاص دیگر مواجه بودند که نتوانستیم آنها را مرتفع کنیم. ما برای ساعت 11:45 امشب پرواز از آنتالیا گرفتیم تا طارمی به تهران بیاید، اما اگر بتوانیم جت اختصاصی بگیریم، او زودتر به ایران سفر می‌کند.

خورشیدی درباره اینکه آیا قرار است رئیس جمهور به تمرین تیم ملی بیاید، گفت: خیر.

سرپرست تیم ملی سپس با تأیید اینکه نماینده رئیس جمهور در تمرین تیم ملی حضور پیدا می‌کند درباره آخرین وضعیت تیم ملی اظهار داشت: امروز برای بازی فردا تست دادیم و امیدوارم تست همه بازیکنان منفی باشد تا تمام بازیکنان برای بازی با عراق در اختیار سرمربی تیم باشند و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند. امیدواریم که با همت بچه‌ها بتوانیم فردا پیروزی را به مردم تقدیم کنیم.

وی همچنین درباره وضعیت احسان حاج‌صفی و اینکه آیا بازیکنانی که دیرتر به اردو ملحق می‌شوند شرایط بازی مقابل امارات را خواهند داشت یا نه، خاطرنشان کرد: تست احسان حاج‌صفی منفی شده و او هم باید بیاید تا ببینیم شرایطش چطور است. بازیکنان جدید هم باید بیایند و ابتدا تست کرونا بدهند. اگر تست آنها منفی شد، باید شرایط‌شان توسط کادر فنی بررسی شود. بازیکنان هر روز تست می‌دهند و امروز هم تست دادند تا شرایط‌شان برای بازی مشخص شود.

خورشیدی راجع به اینکه آیا قرار است رئیس جمهور برای بازی عراق به ورزشگاه آزادی بیاید و دیداری با ملی‌پوشان داشته باشد، گفت: برای بازی نمی‌دانم، اما قول دادند در اولین فرصت بیایند و با بازیکنان نشستی داشته باشند. رئیس جمهور قول داده است بعد از پیروزی بیایند و ما بتوانیم ایشان را زیارت کنیم.

وی درباره برنامه‌ریزی برای جشن صعود عنوان کرد: امیدوارم جشن صعود با حضور تماشاگران باشکوه‌تر شود. امیدوار هستیم که فردا همه مردم در همه نقاط کشور از پیروزی تیم ملی خوشحال شوند.

سرپرست تیم ملی در واکنش به این مسئله که آیا پاداش ملی‌پوشان پرداخت شد یا نه، اظهار داشت: باید از پیگیری‌های آقای عزیزی خادم و همچنین مساعدت آقای رئیس جمهور، تشکر کنیم. بازیکنان تیم ملی با وجود مشکلات و سختی راه، با جان و دل برای تیم ملی می‌آیند و بازی می‌کنند و باید تشکر کنیم که رئیس جمهور مساعدت کرد تا پاداش بازیکنان پرداخت شود. امیدوارم در ادامه راه هم حمایت رئیس جمهوری و سایر مسئولان کشور را داشته باشیم. ما می‌خواهیم به جام جهانی برویم و برای اینکه شرایط خوبی داشته باشیم و از گروه‌مان صعود کنیم، نیاز داریم اردوهای خوبی داشته باشیم و باید پشتیبانی و آماده‌سازی خوبی وجود داشته باشد.

خورشیدی در پاسخ به این سؤال که آیا مشخص شده پاداش صعود به جام جهانی برای هر بازیکن چقدر است، گفت: من در این باره اطلاعی ندارم و باید ببینیم چه میزانی تعیین می‌شود.