یک‌شنبه 1 مهر 1403

پزشکیان: در نیویورک درباره گسترش صلح و امنیت سخن خواهیم گفت

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
پزشکیان: در نیویورک درباره گسترش صلح و امنیت سخن خواهیم گفت

رئیس جمهور پیش از عزیمت به نیویورک گفت: در این سفر می‌توانیم با سران کشورها در چارچوب گسترش صلح و امنیت گفت‌گو داشته باشیم و ضمن گفت‌وگو با ایرانیان، تصویر دقیقی از کشورمان ترسیم کنیم.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور صبح امروز در فرودگاه مهرآباد تهران پیش از عزیمت به نیویورک و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل، طی سخنانی بیان کرد: امیدوارم بتوانیم صدای مردم کشورمان بوده و بیان‌کننده مواضع حق‌طلبانه و عدالت‌خواهانه جمهوری اسلامی ایران در منظر جهانیان باشیم. سازمان ملل متحد به‌عنوان یکی از سازمان‌های مهم و دستاورد بزرگ بشری، جایگاهی برای حضور همه روسای جمهور و تلاش برای ایجاد و ارتقای صلح، آرامش و حل اختلافات و مشکلات است.

وی افزود: اگر وظایف و رسالت این سازمان مهم بین‌المللی به‌درستی انجام شود دیگر نباید یک رژیم به خاطر قدرت و توانمندی‌های علمی و تکنولوژیک به راحتی زنان و کودکان را در بیمارستان‌ها و مدارس و پناهگاه‌ها مورد هدف قرار دهد و بکشد. امروز یک رژیم جنایتکار به‌راحتی دست به جنایت می‌زند و هرجا را می‌خواهد بمباران می‌کند و بعد برای توجیه جنایت خود می‌گوید که در این مراکز اقدامات تروریستی انجام می‌شده است. بدتر اینکه برخی کشورهای مدعی حقوق بشر نیز ادعاهای وی را قبول کرده و تکرار می‌کنند.

رئیس‌جمهور تضریح کرد: متأسفانه با این اقدامات روحیه مردانگی و انسانیت در نگاه و وجدان انسان‌های آزاده و آگاه خدشه‌دار می‌شود؛ تلاش خواهیم کرد در این سفر و نشست در دیدار با روسای کشورها برای صلح و امنیت در جهان گفتگو کنیم.

پزشکیان اظهار داشت: در این سفر می‌توانیم با سران کشورها در چارچوب گسترش صلح و امنیت گفت‌وگو داشته باشیم و ضمن گفت‌وگو با ایرانیان، تصویر دقیقی از کشورمان ترسیم کنیم.

وی افزود: ایران برای همه ایرانیان است و آنان که خارج از کشور حضور دارند هم، در کشور سهیم‌اند. ایران بسیار از آنچه در جهان تبلیغ کرده‌اند، امن‌تر و آزادتر است؛ البته مشکلاتی داریم اما نیت و اساس نظام و کشور ما تلاش برای برپایی حق و عدالت و دیدن همه مردم است. در این سفر با رسانه‌های مختلف گفت‌وگو و موضع‌مان را اعلام خواهیم کرد. با کشورها درباره اقتصاد، سرمایه‌گذاری، گردشگری و سایر موضوعات گفت‌وگو خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور در پایان با اشاره به حادثه برای معدن طبس عنوان کرد: متأسفانه باخبر شدیم یکی از معادن در طبس منفجر شده و برخی عزیزان‌مان جان خود را از دست دادند؛ من از این تریبون به خانواده‌های آنان با وزرای کشور، بهداشت و صمت صحبت کردیم و با تمام تلاش پیگیر مشکلات این عزیزان خواهیم بود. باید این درسی شود که در در هیچ‌یک از این معادن چنین اتفاقی نیفتد و بتوانیم پیشگیری کنیم و خطری فعلان این عرصه را تهدید نکند.