دوشنبه 16 مهر 1403

پلیس راهور: بیش از 61 میلیون خدمت در سال 1400 به مردم ارائه شده است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
پلیس راهور: بیش از 61 میلیون خدمت در سال 1400 به مردم ارائه شده است

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: پلیس راهور در سال گذشته، 61 میلیون و 376 هزار و 612 خدمات به مردم ارائه داده است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور فراجا امروز در مراسم چهاردهمین نشست فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس کشورهای خارجی مستقر در تهران اظهار کرد: در ایران می‌توان گفت 80 میلیون کاربر ترافیک داریم؛ ایران هجدهمین کشور پهناور در دنیا است و بالغ بر 6.5 میلیارد تردد در سال در جاده‌های کشور انجام می‌شود.

وی گفت: مدیریت ترافیک، تسهیل در عبور و مرور با رویکرد ارتقای ایمنی ترافیک، کاهش تصادفات و سوانح رانندگی و ارائه خدمات انتظامی به شهروندان چهار مأموریت اصلی پلیس راهور است.

هادیانفر افزود: در ایران شورای عالی هماهنگی و کنترل ترافیک با حضور شخص رئیس جمهور برگزار می‌شود، 22 دستگاه در امر بهبود ترافیک، حوزه حمل و نقل و ایمنی نقش دارد اما 8 دستگاه وظیفه مستقیم در امر ترافیک دارند.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به جدی‌ترین مأموریت پلیس راهور مبنی پیشگیری از حوادث ترافیکی گفت: قانون‌مداری، پرهیز از خطر و آرامش در سفر شعار پلیس راهور و البته از اهداف این پلیس است.

هادیانفر با بیان اینکه پلیس راهور در سال گذشته 61 میلیون و 376 هزار و 612 خدمات به مردم ارائه داده است، گفت: در حوزه هوشمندسازی موضوعات مختلفی را دنبال کردیم که از جمله آن می‌توان به استفاده از پهپادها، مراکز آنالیز دیتا و... اشاره کرد.

وی با بیان اینکه عامل انسانی، عامل وسیله و عامل راه سه عامل اصلی تصادفات در ایران است که عامل انسانی مهم‌ترین عامل تلقی می‌شود، گفت: در تصادفات درون‌شهری می‌توان گفت 26 درصد عدم توجه به جلو، 27 درصد عدم رعایت حق تقدم، 8 درصد عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه، 4 درصد انحراف به چپ، 9 درصد تغییر مسیر ناگهانی، 4 درصد سرعت غیر مجاز است.

هادیانفر تصریح کرد: 62 درصد رانندگان موتورسیکلت‌سوار به دلیل ضربه به سر در سر صحنه تصادف فوت می‌کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به تحلیل تصادفات برون‌شهری خاطرنشان کرد: در تصادفات برون‌شهری عدم توجه به جلو 40 درصد، عدم رعایت حق تقدم 11 درصد، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه 12 درصد، انحراف به چپ 12 درصد، تغییر مسیر ناگهانی 4 درصد و سرعت غیرمجاز 10 درصد است.

بازداشت 200 نفر در اغتشاشات بوشهر / لیدرهای اصلی شناسایی شدند زیرساخت‌های ترانزیتی و اقتصادی منطقه آزاد ماکو ارتقا یابد